Dua Hari @ One Utama


Bismillah.

EINIX 2012 Hari pertama-15 September 2012

Sampai seawal jam 7.30 pagi di depan pintu masuk One World Hotel. Orang pun tak bangun tidur lagi, Dhiya!
Ini semua gara-gara SMS tergempar mengatakan lori yang membawa barang untuk setup tapak pameran yang sepatutnya dilakukan malam sebelumnya dikatan hilang.
Sampai sahaja, saya lihat tapak masih kosong sedangkan peserta sudah ramai yang datang! Saya pula yang susah hati. Setup perlu siap sebelum mall dibuka. Itulah polisi yang dikenakan. Iyalah, kalau tidak, malulah mereka. Orang sudah sibuk datang untuk membeli belah, tapi ruang masih bersepah dan segala kerja-kerja belakang tabir masih berjalan.

Saya membantu di bahagian pendaftaran. Tak kuasa saya hendak mengangkat karpet, meja dan kerusi yang baru datang. Hew~!
Alhamdulillah dan dipendekkan cerita, plan B berjaya dan semuanya ok sebaik sahaja mall dibuka. Rancangan yang hampir punah tapi akhirnya kembali seperti yang dirangka. Dalam hati saya berbisik, susah juga mahu buat program besar-besar ni. Kalau tak ada pengorbanan, memang ke laut semuanya.
Saya kagum dengan mereka yang bekerja keras untuk ini. Saya juga gembira kerana saya adalah sebahagian kecil dari mereka. Saya bangga kerana saya belajar banyak perkara.

Hari pertama memang meletihkan. Saya hanya pulang ke rumah jam 7 malam. Mamandu pun dalam keadaan yang sangat penat dan mata yang berat.
Tiada gambar hari pertama kerana Nikon saya tertinggal di rumah, kerana kelam kabut dek SMS lori hilang :p

EINIX 2012 Hari Kedua- 16 September 2012

Selamat hari Malaysia!
Saya bekerja di hari cuti umum :)
Tak kisahlah...Asalkan janji bos untuk bayar triple bukan hanya pada anggukan kepala. Huu!
Ini Yati. Maaflah. Saya tak mahu letak gambar saya, jadi saya gantikan dengan gambar dia. Kami sempat melarikan diri ke MPH yang hanya di belakang tapak pameran. Bagus juga dapat membaca dan menghilangkan tekanan.
Lepas tu berangan sampai ke tengah laut. Cantik juga bunga tangan pengantin tu. Hurm~
Minat baru saya sekarang. Tapi rasanya tak mampu lagi nak beli buku ni. Mahal. Siapa- siapa yang nak sponsor, silakan!
Mereka-mereka yang gigih bekerja (?)
Makan tengahari saya bersama Yati.
Orang kuat majlis
Peserta dari UCSI, memberikan penerangan kepada salah seorang juri
Vermi Battery dari UTP. Saya secara peribadi sangat mengkagumi hasil mereka!
Dan mereka telah dinobatkan sebagai johan. Dengan menggunakan bahan buangan yang di-dicompose, mereka berjaya menghasilkan bateri yang boleh menghidupkan jam dan menggerakkan kereta mainan.
Mereka memang berhak bergelar juara :) Tahniah!

Sekali lagi saya pulang ke rumah pada jam 7 malam. :( Bayaran tempat letak kereta sahaja mencecah 10 ringgit. Uwa!

Malamnya saya kepenatan dan hanya tidur dan tidur tanpa mengendahkan orang lain. Apa saya kisah~?

Salam sayang,
Dhiya

No comments