D' Santai Station


Ini  kes semalam. 

Tujuan utama kami adalah untuk menjejak Sup Tulang Janda Baik di Sungai Besi. Tapi...Tapi setelah dua hingga tiga kali berpusing-pusing di tempat yang sama dan tulang apa pun masih tak jumpa, saya jatuh kecewa.

Akhirnya, saya hanya 'tersantai' di D' Santai Station. Sebenarnya tempat ini adalah tempat kegemaran saya sewaktu berkursus selama enam bulan di Bukit Jalil setahun yang lalu. Berdiam di Kolej TPM yang jauh dari dunia luar itu membuatkan saya belajar untuk survive. Nak harapkan kantin kolej, memang kebulurlah jawabnya. Mujur saya ditemani Baby-K waktu itu. Gagah jugalah keluar memandu dari pagar TPM mencari sesuap nasi- Dan di sinilah tempatnya :)

Dua meja kosong tu bukan maknanya gerai ni sunyi. Ramai orang sebenarnya. Cuma meja tu membelakangi tv yang sedang menayang perlawanan bola sepak. Jadi kalian boleh agak orang ramai duduk di mana. Dhiya je yang duduk jauh dari tv sebab bukan kaki bola~
Ini alamatnya. Siapa- siapa yang dapat bayangkan di mana Stesen LRT Bukit Jalil dan Stesen Bas Bukit Jalil sementara (yang sekarang dah jadi Bukit Jalil Night Walk), boleh pandu terus hingga satu lampu isyarat. Belok ke kanan dan D' Santai Station berada di sebelah kanan. Boleh U-turn di depan, selepas lampu isyarat. Jelas? (Selebihnya, selamat berjaya~) Dhiya memang lemah sikit dalam memberi arahan. Huu!
Tempat- 7/10 Open air,  tapi banyak tempat. Jadi boleh lari-lari dari perokok tegar :)
Layanan- 8/10 Cepat, mesra dan ok!
Menu- 9/10 Banyak pilihan. Sup, tomyam, ikan bakar, kerang bakar, burger, Western, jus, hampir semualah~!
Harga- 7/10 Kenapa macam dah mahal sikit ye? Hehe. Nasi putih, Sup tulang: RM9.xx, keropok lekor cheese: RM4.90, Bakso: RM5.00, air durian belanda: RM4.xx, lai chee kang: RM3.00. Er...Total semua +- RM27.00. Uwaaa! Tapi rasanya memang berbaloi. Tengok la apa yang saya makan. Burp~


Rasanya tak rugi mencuba. Dan taklah kecewa sangat sebab tak jumpa Sup Tulang Janda Baik. Tapi, saya dan dapat alamatnya. Tunggu saya pergi sana, dan saya akan tulis tentangnya pula! Wohho!

Salam sayang,
Dhiya

No comments