September


Bismillah

11 September 2012

Agak lama DDD terbiar sepi. Sejak pulang dari cuti raya tempoh hari, saya masih belum berpeluang menulis sangat. Hampir keseluruhan masa saya digunakan untuk bekerja. :(

Malam ini saya hanya berada di rumah. Sungguh, inilah satu nikmat yang paling berharga buat saya. Saya tidak sedih dan kecewa kalau tidak ke mana-mana selepas waktu bekerja. Apa yang saya mahu hanyalah berehat di rumah!Saya gembira mendobi, memasak dan mengemas walaupun hanya untuk diri saya sendiri.

Hari ini ada satu seminar yang perlu dikendalikan. Jadi pagi-pagi lagi saya sudah berada di pejabat. Berkejar ke sana ke mari bukan satu perkara yang mudah bagi saya yang selesa berbaju kurung ketika waktu bekerja. Penat tu memang sudah tentu. Belum lagi dikira kerenah manusia manusia di tempat seminar dan di pejabat yang 'bukan-bukan' ragamnya.
Kalau diikutkan emosi sahaja, sudah tentu kepala-kepala mereka hilang masuk ke dalam cengkerang seperti kura-kura. Jangan tak tahu, saya juga ada sisi tegas dan garang dalam membela hak peribadi.

Tepat jam 5.30 petang, seperti biasa- Masa pulang saya tak boleh ditangguh-tangguh. Kalau orang nak berkira sangat, nah... Saya pun boleh buat~ Lalalala
Kalau ada yang berani menahan saya pulang awal, tak mengapa. Saya sudah ada skrip untuk mereka.

-Mari lupakan hal kerja-

Oh ya...

Tempoh hari Nabila merajuk dengan saya dek namanya tidak di'tag' dalam status FB saya.
Untuk Nabila dan rakan-rakan yang lain (tak tersebut semuanya), kamu juga amat dirindui. Lidah tak menyebut, tapi hati selalu terdetik.

Benarlah, kawan bak awan...Redup memberi teduh, hujan memberi tenang.

Berapa jauh pun kita terpisah, tapi kita tetap berada pada garis masa yang sama. :)

Salam Rindu, 
Dhiya

No comments