Tahniah, kawan!

Entri khas untuk kawan baik saya yang meraikan majlis graduasinya hari ini, di UKM Bangi.

pinjam gambar~

Mengenalinya sejak zaman persekolahan, dia memang seorang yang bijak dan rajin. Masih teringat lagi, saya sangat mencemburui kerajinannya. Saya paling 'benci' apabila markah subjek Matematik PMR saya lebih rendah daripada markahnya. Sungguh!

Nama pun tidak matang, kami selalu 'bertelagah' tentang perkara-perkara enteng. Paling lucu, kami pernah 'berebutkan' Khai yang rajin, bijak dan alim itu. Adoi!

Pun begitu, dia antara kawan baik yang sangat saya sayangi. Setelah beberapa tahun berpisah, kami bertemu kembali di zaman universiti. Pernah juga beberapa kali saya melawatnya di kampus. Sungguh, saya masih 'mencemburuinya' kerana dia masih rajin, bijak dan bekerja keras seperti dahulu.

Hari ini usahanya terbayar. Tahniah diucapkan kerana akhirnya berjaya menggenggam segulung ijazah dan bergelar seorang doktor pergigian. Tahniah, tahniah, tahniah. Walaupun bukan siapa-siapa dalam hidupnya- hanya sekadar seorang kawan biasa, saya sangat bangga dan gembira punya seorang kawan yang hebat sepertinya.

Untuk Dr. Nabila yang disayangi, maaf kerana tak mampu hadir ke majlis penting itu. Hanya doa yang mampu dititipkan- semoga terus berjaya dan semoga persahabatan kita kekal sampai bila- bila.
Dan pasti, kejayaan itu akan terus 'dicemburui'!!!

p/s: Nabila, aku menangis!

6 comments

  1. Ya ALLAH dayah..terharunya aku!! =) siap ada entri khas utk aku..tp gmbr burukkk..hahah..tqvm sayang!!

    errr..tp kan2..aku x rajin pun ok..tgelak je bce ko ckp aku rajin..haha..

    jgn la nangis..senyum lebar2!! hehe..dh, jgn nak jeles dh..rezeki masing2 ALLAH tetapkan =)

    ReplyDelete
  2. ya ALLAH dayah..terharunya aku!! siap ada entri khas..tqvm sayang!!

    err..tp kan2..aku xrajin pun ok..tgelak2 je aku bce part aku rajin tu..haha..

    jgn la nangis..xde pape pun la..amik scroll je pun..heheh..dh2, jgn jeles2 dh..rezeki masing2 ALLAH tetapkan =)

    ReplyDelete
  3. Great entri dayah..yep..aku setuju dgn ko..Buat Nabila...tahniah sahabat sbb dh jadi seorang doktor gigi (ko amik cita2 aku dulu)..hahaha..xpe..bgus2..hehehe..

    Buat Hidayah & Nabila..korg berdua adalah idola aku sejak kite same2 dlm kelas 1A1..aku jdkn korg contoh utk terus berusaha..korang rajin n bijak! Insyaallah semoga kalian berdua terus menjadi idola aku! love u all!

    ReplyDelete
  4. tqvm olin! ko pun rajinnn! asek dok depan je dlm kelas! skang dh msuk master pun..doakan aku ikut jejak ko satu hari nt..semoga kita semua bjaya dunia & akhirat =)

    ReplyDelete
  5. tqvm olin!! ko pun rajin! asek dok depan je dlm kelas..dh sambung master pun ko..doakan satu hari nt aku ikut jejak ko eh..semoga kita sume bjaya dunia & akhirat =)

    ReplyDelete
  6. haish yo all girls memang terbaik. sampai sekarang aku tak pernah lupa suasana kelas 1a1 sampai 3a1. paling best adalah 3a1.

    ReplyDelete