Semuanya terjawab hari ini

Jumaat, 30 September 2011

Uh. Hari terakhir di bulan September sudah. Terasa baru semalam saya berada di bulan Januari, tapi nampaknya saya sudah makin hampir dengan Januari yang satu lagi.
Apa yang lebih penting, perjalanan karier saya juga sudah menganjak ke usia setahun lebih. Susah senang yang dihadapi, semuanya berbentuk kejutan dari Illahi.

Bukan sedikit ranjau kecewa yang pernah saya hadapi. Tapi saya yakin saya tak akan berpatah balik untuk menghadapinya sekali lagi. Janji.
Benar, kadangkala kita mengejar imbalan wang ringgit atas apa yang kita kerjakan. Tapi apalah guna itu semua kalau hati jauh dengan Yang Maha Memberi. Allah, semoga hamba yang kerdil ini jauh dari sifat tamak dan haloba yang memakan diri.

Hari ini, terjawab sudah. Saya akhirnya menerima tawaran itu dengan penuh rasa syukur dan gembira. Sungguh Dia telah melorongkan apa yang terbaik buat saya. Saya berdoa kepada Allah agar saya ditetapkan rasa redha dan rajin demi nilai diri. Saya tak akan dipandang 'kecil' lagi oleh mereka-mereka yang berasa besar diri. Saya akan buktikan saya juga boleh.

Ala kulli hal, Alhamdulillah. Saya kini bekerja dalam bidang saya- kejuruteraan. Allahukabar!

p/s: Jom!

2 comments

  1. Alhamdulillah!!!!!!!!!!!!!!!!! i'm happy for u dear dayah!!!! (^___^)..keep it up! jadi seorg jurutera yg cntik & bijak taw! Muuaahx! All d best fren..semoga ko sentiasa diberkati Allah..amin..

    (nnti blanje aku nini cokolat celup taw..hahaha)

    ReplyDelete
  2. yah olin! terima kasih. nanti aku update secara rasmi. kalau panjang langkah, kita buat event ke CH tu ye

    ReplyDelete