Di Hari Jadiku


Bismillah

Alhamdulillah yesterday was my birthday!
Ini adalah birthday celebration yang pertama sejak kami bernikah. Saya memang tak expect apa-apa pun sebenarnya. Iyalah, at this age, saya dah tak rasa potong-potong kek, tiup lilin and whatsoever tu adalah satu kewajipan dalam meraikan. Banyak cara lain yang boleh dibuat. Tapi saya tak sangka yang suami saya insist untuk melakukan sesuatu sempena ulang tahun saya.

Balik dari kerja hari Selasa lagi, dia sudah belikan saya kek. 
Sambil mata berair;
"D tak suka kek ni"
"Laaaa...kenapa?! Kek kegemaran D ni" Muka agak terkejut. Siapa tak suka SR memang mental~
"Tak suka laa....Sebab makan je habis. Makan je habis. Tak ada ke kek yang makan tapi tak luak dan tak habis? Kek ni sedap sangat!"
"Terima kasih, D. Lawak sangat!"

Malam semalam pula, saya dapat pelepasan gantung kuali sebab kami makan di luar! Hoyeah! Makan di mana, dapat hadiah apa, saya tak mahu cerita di sini. Tak penting.

Sejak dari bujang lagi, saya selalu rasa yang hari jadi saya adalah sepanjang bulan Januari, bukan 1 hari itu saja. (Gila tamak,kan?) Saya akan gembira, senyum dan bersemangat setiap kali Januari datang dan selalunya momentum itu akan terbawa hingga ke bulan-bulan berikutnya. Inilah untungnya lahir di awal tahun. Motivasi tinggi!

Terima kasih kepada semua yang mengirim doa. Macam-macam doa yang baik-baik hingga tak tahu nak balas bagaimana. Doa saya kembali, semoga Allah membalas segala doa baik itu kembali ke atas kalian.

Tak nak sebak-sebak. I enjoy myself on my birth-month!

Dhiya 

1 comment