2016


Bismillah

Entri 2016 saya agak lewat. Biasalah. Sengaja saya lengah-lengahkan supaya dapat tunaikan hutang-hutang 2015. Tapi yang sebenarnya saya sangat sibuk di ambang tahun baru.

31 Disember, kami balik ke Pahang. Hanya 1 Januari sehari sahaja kami di rumah emak dan abah. Itu pun kami bantai tertidur di depan TV hampir separuh hari. Menyesal! 2 Januari (Sabtu) kami bergegas ke KKB dengan emak dan abah saya ke rumah bapa saudara saya kerana melawat isterinya yang diserang strok. Baru dua minggu lepas kami ke sana, dia masih sihat. Tak sangka tahun baru dibuka dengan ujian yang agak berat buat bapa saudara saya sekeluarga. 

4 Jan, saya hantar emak dan abah ke stesen bas untuk pulang ke Pahang. Semalam saya mengemas rumah dan baju-baju dari dalam beg. Malamnya kami keluar membeli barang dapur. Hari ini ligat mengemas barang belian sambil hidung saya srotttt sroooot diserang selesema! Itulah bingkisan seminggu kisah saya.

[06.01.16 08:57] tolong update blog
[06.01.16 08:57] i'm bored

Sempat hang boring no? Aku sibuk macam isteri Perdana Menteri sampai nak update blog pon tak sempat plus malas!

2016 saya mulakan dengan yang baik-baik sahaja. Banyak rencana dan harapan peribadi yang saya tanam niatnya di dalam hati. Tak perlulah saya tuliskan di sini kerana ia lebih bersifat peribadi. Namun seperti orang lain, saya menyimpan azam untuk membuka 'buku baru' dalam kehidupan di tahun baru. 
Blog DDD akan terus menjadi medium dalam banyak perkara- Menyebar ilmu, berkongsi rasa dan pengalaman dan pastinya passive income source saya yang paling lumayan! 2015 menyaksikan DDD mendapat imbuhan yang menggembirakan, cuma saya yang tak mahu bising-bising kerana saya ada banyak sumber. Tak adil kalau saya hebahkan nanti ada yang bias.

Juga, DDD diazamkan untuk istiqamah menjadi sumber ilmu yang bermanfaat kepada semua. Biar apa-apa yang berguna itu boleh menjadi saham untuk saya bawa sebagai pemberat timbangan. 

Ketahuilah bahawa sungguh payah menaip sambil selesema kau sungguh parah. Sekejap-sekejap bersin dan tisu bersepah-sepah. Itulah tandanya saya tidak boleh menulis panjang. Mungkin esok saya akan menulis lagi. Doakan DDD ini terus aktif dan tidak terkubur menjadi usang begitu sahaja.


Achooom!
Dhiya

7 comments

  1. Selamat Tahun Baru..semoga tahun 2016 lebih baik dari tahun2 sebelumnya buat Dhiya sekeluarga :)

    ReplyDelete
  2. Planner dr kina tu kan ?
    Cntik planner dia tp MG tak sempat beli dh hbis n besa sgt plak :)

    ReplyDelete
  3. ye beli dgn kina sbb sendiri punya design tak sempat hantar kedai. nampaknya jd azam tahun 2017 jelah :P

    ReplyDelete
  4. Nice planner..kina tu kwn housemate kita..hehe

    Moga cpt sembuh dr selsema..moga ada berita baik rentetan drpd selsema..mihmihmihmih

    ReplyDelete
  5. Hi, please follow my blog liz-juelita.blogspot.com

    ReplyDelete