Gr... Hey Campus, Please be Nice to Me!


Ya Allah...

Sekarang ni hampir keseluruhan kampus saya ketiadaan air. Pagi tadi masih ada, tapi sebaik saya pulang dari jumpa SV dalam tengahari tadi, saya dapati air dah tak ada. Saya hanya dapat solat Zohor pada jam 3 petang. Jenuh cari air sampai ke Pejabat Kedekanan. Masjid pun tak ada air masalahnya! Malam tadi terpaksa ke rumah seorang sahabat untuk menumpang mandi.

Tu satu hal.

Isu lain pula, saya dapati sekarang ni akses jurnal dalam database kampus amatlah terhad. kebanyakan jurnal yang paling hampir dengan carian- Perlu dibayar. Kita dah bayar yuran beribu-ribu ringgit, kenapa masih nak sekat akses jurnal pelajar? SV saya sendiri pun akui- Yang mana bukan sahaja pelajar, malah pensyarah juga tidak boleh akses kebanyakan jurnal. Bagaimana untuk kita terus menghasilkan kajian yang membawa Malaysia ke hadapan?

Mungkin.
Pensyarah ada hak tukar jadual kelas. Tapi saya perasan pensyarah Pak Arab ni sangat annoying. Kelas yang dia tak ajar- Dia nak ajar. Dan kelas yang memang ada peruntukan untuk dia mengajar- Dia selalu minta tukar ke hari dan masa lain yang mana sangat mengganggu jadual orang lain. Kami pelajar Master, bukan ijazah lagi dah. Classmates saya hampir separuh daripada mereka adalah pensyarah juga. Jadi boleh bayangkan tak betapa berserabutnya setiap hari dalam seminggu kami? Masalahnya dia seorang sahaja pensyarah yang macamni. Yang lain, Wallahi bagus!

Satu lagi adalah sikap.
Haish~
Typical attitude.
  1. Jangan buang sisa makanan dalam sinki
  2. Park kereta elok-elok dalam petak. Jangan 'makan' petak orang lain
  3. Kalau duduk bilik single, jangan bawa squatter dengan apa cara sekali pun. Lebih jelek kalau buat bising malam-malam dengan gelak mengekek macam pontianak. Tak layak dipanggil wanita. Kut!
Entahlah. Minggu ni rasa semuanya tak kena dan semuanya berpunca dari orang lain.

Ya Allah.
Tolong kuatkan saya :(

Dahlia

No comments