Babah, Jom Terbang Naik Malindo Airlines?


This is a letter from Nuha to Babah.

Babah, 
I know that you will be super busy for the next couple of months. Tapi lepas tu boleh tak bawak Nuha pergi mana-mana kita jalan-jalan? Jangan lupa bawak ummi sekali sebab ummi ada susu. Babah takde.
Nuha tau dulu babah fly bawak ummi kan? Bayar untuk dua orang tapi bawak 3 orang. Tak aciiii!
I think we better book flight tickets Malindo Airlines lah sebab boleh opt naik kat Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah Subang walaupun deorang ada je depart dari Kuala Lumpur International Airport (KLIA). Rumah kita dengan Subang Airport kan dekat je? Haritu ummi bagitau ummi pernah hantar babah pergi Subang Airport lepas subuh untuk flight pukul 8 pagi. Nampak nau dekat nye kan?

Babah, 
Ni Nuha ada la baca (Ummi yang bagitau sebenarnya. Dia kempen teruk ajak babah jalan naik Malindo)-
Malindo ni HQ dia kat Petaling Jaya je. Dekat dengan rumah kita. Dan rupa-rupanya airline company ni adalah airline company yang menggabungkan Malaysia dan Indonesia. (Tu sebab la kan MAL + INDO) dan trademark mereka adalah batik which signifies both countries. Gadis-gadis cantik yang pakai batik kat airport tu, Malindo cabin crew la tu tapi babah jangan macam-macam~

Babah, 
Nuha baca lagi (ummi bacakan)-
Malindo Air mula beroperasi pada 22 March 2013, dan merupakan first airline to operate the brand new dual-class layout B737-900ER in Malaysia. Penerbangan pertama Malindo Air berlepas dari Kuala Lumpur ke Kota Kinabalu pada hari pelancarannya dan sejak itu mereka banyak terbang ke pelbagai destinasi pelancongan menarik di Thailand, India, Indonesia, Singapura dan Nepal. Penerbangan antarabangsa pertama mereka adalah ke Dhaka, Bangladesh pada 28 Ogos tahun yang sama.

Babah, 
Penerbangan ni beroperasi di semua negeri di Malaysia dan di Indonesia, Thailand, Bangladesh, India, Singapura, Nepal, Sri Lanka, Australia dan Pakistan yang mana meliputi lebih kurang 40 routes. Babah pernah naik Malindo Air kan? Babah mesti admit yang kualiti servis yang baik (Haritu babah cakap fly 30 minit pun masih dapat jajan kacang, kan?) Not to forget, harga dan customer service yang tak mengecewakan. Recently deorang cakap baru je launch wifi on board on certain aircraft. Ummi seronok sangat la sebab dia kan suka live IG. Kahahahahaha!

Babah, 
Jom eh? Apa kata just say YES. Ummi boleh buatkan semua- Booking flight dan hotel cepat je sekarang sebab guna Traveloka. Traveloka tu bukan takat boleh book hotel je. Book flight pun boleh. Babah tinggal bagi duit je kat ummi. Huhuhuhu~

Cara-cara? Alah senang je:

Langkah 1
Select Route

Langkah 2
Pilih Tarikh. Harga dah akan diberitahu terus kat stage ni. Senang babah nak buat bajet.

Langkah 3
Isi maklumat penumpang

Langkah 4
Pilih kaedah bayaran dan bayar dari akaun babah. 

Langkah 5
E-tiket akan dihantar ke email, print dan jom kemas beg!

Babah, 
Kita jalan-jalan pergi mana-mana ye? Tapi Ummi ada cakap dalam 14 negeri kat Malaysia ni, Sabah je dia belum sampai. Apa kata kita pergi Sabah? Sementara Nuha belum berat ni. Nanti kalau dah cecah 10kg, babah pun dah tak larat nak dukung Nuha.
Babah, Nuha nak tengok view ni lagi. Kita naik Malindo, jommmm!

Babah
Babah
ooooo Babah

Please...

Yang benar
Nuha 
Betul Nuha ni

No comments