Flower Land, Daejeon :)


Bismillah...

Sambungan.
Sebaik menghabiskan satu pusingan di Zoo, kami ke Flower Land.

Flower Land dah macam satu kawasan lain. Punyalah besar. Jadi kalau ada yang akan sampai ke sini nanti, ingatkan diri supaya pakai kasut. Jangan pakai kasut tumit tinggi :p

Pintu gerbang Flower Land
Sebaik masuk Flower Land, saya melalui satu jambatan gantung. Di bawahnya penuh dengan serigala. Masa tu saya dah pelik. Ini taman bunga atau taman haiwan pemangsa. Ngeri tau. Terbayang-bayang je kalau jambatan tu runtuh dan kami semua terjatuh ke bawah. Agak-agak lauk apa yang mereka makan?
Tengoklaaaa. Cantiknya~! Ini musim luruh tau. Kalau musim bunga, mesti tak nak balik dah!
Rasanya bunga ni ada je kat halaman rumah mak dulu-dulu. Tapi tak pasti pula kenapa tak boleh tumbuh lawa macam kat sini. Tapi syukurlah Malaysia masih aman. Eh~
Saya dapat bayangkan, kalau musim bunga ni...mesti lagi cantik. Bumbung kerangka tu mesti penuh dengan bunga je kan?
Adalah sikit...Buat pengubat hati di luar musim bunga.
Tak banyak...
Daun pokok pun tak habis menguning lagi. Tapi nice.
Dekat jambatan ni sangat cantik. Ada bunga di tepi-tepi jambatan. Oooo indahnya!
Kan?
Jambatan yang saya cakapkan tu
Autumn is here!
Rumah hijau berwarna pink. Bunga saja!
Ni baru sikit.
Pokok-pokok di kiri dan kanan tu, dah nak menguning.
Tulip Story pun ada. Tapi disebabkan out season, jadi saya merajuk dan tak nak pun ambil gambar papan tandanya :P
Taman bunga ros
Yang buatan lagi menyerlah dari yang sebenar. Hahah!
Here. Autumn is here!
Pancuran air berirama. Lagu gwiyomi ok. Comel sangat!
Ok bagi saya ini adalah tempat paling penting.  Di hujung bangunan tu, ada bilik menyusu dan di situlah saya menunaikan solat Zuhur dan Asar. Di hujung yang satu lagi, ada tandas. Jadi cukup bagus untuk saya. Memandangkan ini adalah outing pertama saya di negara yang tidak punya surau atau kemudahan solat seperti di Malaysia, saya rasa saya telah berjaya dan survive untuk isu penting ini.
Sejak dari itu, setiap kali solat, saya akan mencari bilik nursery. Bingo!

Ok. Rasanya cukuplah cerita pasal Flower Land. Minggu ni saya banyak berada di makmal. Tak banyak boleh duduk saja dan berangan di dalam kelas. :(

Eh tapi sebelum saya off,  nah...video pancuran air berirama tu:


Tapi banyak lagi cerita lain yang sedang menunggu. Sabar!

Salam sayang,
Dhiya

No comments