Eidul Adha @ Daejeon, Korea Selatan


Bismillah...

Entri pendek, ringkas dan padat.

Saya ingin mengucapkan selamat hari raya Aidiladha kepada seluruh keluarga, rakan-rakan dan pembaca DDD yang dikasihi.

Semoga ibadah kita diterima dan dinilai sebagai saham di akhirat kelak. :)

Maaf, untuk pertama kalinya saya beraya di luar negara atas komitmen tugas dan tanggungjawab. Ianya satu pengalaman baru yang menuntut kekebalan rasa. 

Pagi raya di sini, saya bangun seperti biasa, menuju ke Welstory Cafe dan bersarapan pagi. Tiada yang istimewa. Lauk telur puyuh pun dicampur dengan sosej daging. Saya perlu berada di makmal sepanjang hari ini. Sungguh. Tiada yang luar biasa.

Bagi saya, biar tidak menyertai mana-mana bahagian korban lembu atau kambing di Malaysia, apa yang saya lakukan ini juga adalah sebahagian daripada pengorbanan. Saya sedang mengorbankan sesuatu yang lain untuk mendapatkan sesuatu yang lain, yang lebih baik dan yang lebih bermanfaan untuk saya dan masa hadapan saya.

Doakan. Semoga ini latihan permulaan untuk saya melangkah lebih jauh dengan hati yang lebih kental.

Salam Aidiladha, 
Dhiya Dahlia

1 comment