Sebelum Pulang


Bismillah...

Sebelum saya pulang, saya sempat singgah ke tempat kegemaran saya. Hm~
Inilah tempat saya beriadah dan membuang rasa tertekan sewaktu pengajian di UM dahulu.
Rindu...Rindu sangat!

Berpeluang bersarapan di situ sambil bermenung jauh.

Dalam hati saya bermonolog-

Kota ini mewah
Tapi tak semuanya mudah
Banyak yang susah lagi payah
Perlu banyak mujahadah

Kota besar
Nampak semua ada
Tapi hanya untuk yang berada
Selebihnya pandang saja
Telan air liur, berputih mata
Yang kaya terus kaya
Yang daif terus miskin lagi hina
Rakyat marhaen namanya

Kota megah
Aku lelah
Mohon izin undur selangkah
Bukan kalah, tapi beralah
Perjuangan aku ada rehat, bukan noktah
Esok lusa aku kembali
Bawa jati diri
Supaya aku tak tersungkur lagi



 Rasanya tak susah untuk anda teka di mana saya berada... :)

Salam sayang,
Dhiya

No comments