Khamis, 20 Jun 2013


Bismillah

Assalamualaikum...

Esok saya akan menghadapi kertas peperiksaan kedua selepas 13 Jun lalu. Bayangkanlah...8 hari gap yang boleh bikin terpenjara :p

Namum dalam tempoh 8 hari tersebut, saya punya 2 sesi kelas Pak Arab, dan 2 sesi pembentangan.

Sehingga kini, saya masih punya 4 tugasan + 1 tugasan yang baru diberikan oleh Pak Arab pada sesi pembentangan 18 Jun lalu, ditambah dengan 2 lagi sesi pembentangan yang akan dijalankan pada 26 Jun! Semua itu perlu disudahkan sebelum 28 Jun kerana 29 Jun adalah tarikh akhir check out (-.-)~

Tapi semua tu saya rasa berbaloi kerana semuanya untuk saya. 
Sebab itu saya paling marah kalau saya diganggu ketika khusyuk dan duduk kemas di meja belajar. Bunyi telefon paling membencikan lewat kebelakangan ini. Begitu juga dengan email yang masuk. Rasa mahu ditamatkan semua. 
Mungkin orang kata saya dangkal kerana tidak tahu bahagikan masa. Ada yang kata saya kena belajar multitasking dan apa-apalah...Tapi satu yang saya pegang: Jangan cakap banyak sebab cara kita berbeza. Jangan ingat orang lain boleh ikut cara kita, demi mengejar matlamat yang sama. Salah tu.

We have our own way

Jadi saya fikir respect itu lebih baik.

Esok, sekali lagi saya akan menghadap Dato'. Dia memang suka buat kertas peperiksaan kut. Sebab dalam banyak-banyak subjek yang saya ambil, hanya subjek Dato' sahaja yang ada 50% peperiksaan.
Masih sama, kami dibenarkan membawa segala pawang yang punya enjin carian. Dan saya sudah boleh agak bagaimana situasinya nanti.
Panjang usia, keluar dari bilik peperiksaan nanti saya akan kongsikan apa dan bagaimana rupanya soalan itu nanti. Malam ini adalah malam untuk melatih jari supaya tangkas mencari maklumat dan pantas menulis!

Doakan,
Dhiya

No comments