Jumaat yang Sangat Tenang


Bismillah

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah!

Hari ini terasa sangat release. Bangun pagi pun rasa tenang :) Terima kasih, Allah...

Semalam, tepat jam 4.30 petang, selamatlah saya menghantar tugasan Pak Arab yang diberikannya minggu lepas. Menyiapkannya memang memberi tekanan. Iyalah...Bagi last minute, tapi nak segera. Tak aci sangat! 
Tapi saya siapkan juga dengan penuh keazaman semalam. Masa makin suntuk. Barang-barang peribadi saya belum berkemas. Kalau ditangguh tangguh, saya memang tak sempat check out pada masa yang ditetapkan. 

Saya sudah mula mengemas sejak malam tadi. Boleh tahan banyak juga barang saya. Betul...Sebelum ini saya menyewa bilik dan bekerja. Jadi saya memang banyak aset. Ada yang sempat dibawa pulang, dan ada pula yang saya angkut lebih dari sepuluh kali ulang alik ke asrama.
Kalau nak bergantung dengan kekuatan Baby K, saya tak rasa semua barang ini boleh ikut saya balik. Puas saya fikir, macamana nak selesaikan masalah ni.
Jauh menerawang, saya call Wani dan minta izin tumpang stor pejabatnya. Saya janji padanya yang saya akan kembali awal Julai (berita baik) dan ambil semula barang-barang tu.
Elis pun menjadi mangsa. Baldi pink dan beberapa kotak lagi akan saya amanahkan kepadanya. Maaf kerana susahkan ramai orang. 
Saya sangat perlu bertahan sebelum mendapat rumah tetap dan bernikah nanti!

Sekarang saya berhenti rehat sekejap sambil bersarapan. Makan pun apa yang ada saja- Bubur nasi segera. Bujanglah katakan~
Selepas ini saya akan sambung lagi mengangkut barang ke dalam kereta. Mudah-muadahan muatlah barang yang tinggal untuk dibawa pulang. Saya teringin sangat untuk tidak kembali ke Kuala Lumpur ini dalam tempoh yang agak lama. Sejak bekerja, saya hanya pulang ke kampung hujung minggu. Kadang-kadang emak dan abah pun ada urusan lain. Jadi berapa sangatlah nilai maa saya bersama mereka.
Tapi awal Julai saya akan kembali sekejap atas urusan kerajaan. Doakan!

Salam Jumaat, 
Dhiya

No comments