Cuti Dah Berakhir


Bismillah.

Hari ini hari pertama saya kembali bekerja setelah bercuti lama. 

Saya pulang ke Kuala Lumpur jam 11 pagi semalam. Biasalah, adegan meronta-ronta tak nak balik tu memang ada~ Siapa tak sayang mak abah dan kampung halaman :p 
Tepat jam 1.30 petang, saya sudah pun selamat sampai di tempat letak kereta rumah sewa. Phew! Alhamdulillah, jalan tidak sesak walaupun kenderaan banyak. Dengar katanya Tol Karak, Tol Bentong dan Tol Gombak sudah mula sesak bermula waktu tengahari.

Alhamdulillah, sebelum bercuti minggu lepas, banyak kerja-kerja yang saya sudah siapkan awal-awal supaya tak banyak kerja yang menunggu hari ini. Perkiraan saya boleh dikira tepat jugalah. Hari ini saya bekerja dengan gembira tanpa tekanan dari sesiapa KECUALI adalah beberapa isu yang kalau dilayan hanya akan menyakitkan hati. Secara peribadinya, saya dah menang kerana berjaya menguruskan semua kerja saya walaupun kerja-kerja orang lain yang dihenyak kepada saya tu memang ada.

Seperti yang dijangka, saya pulang tepat jam 5.30 petang. Saya tak kisah apa mulut orang nak kata. Saya melihat ada orang yang jauh lebih teruk malah sangat berkira daripada saya. Waktu rehat dia, memang dia punya. Tak cukup lagi, ambil waktu rehat orang lain. Sudahlah tu, sedap pula berehat di surau. Betul-betul mencantas kepercayaan dan penghormatan yang diberikan oleh pihak atasan. Bila orang bercakap hal dia, hebat sangat sampai nak tampar-tampar muka orang. Chait! Perkara dah betul, mengaku salah sajalah. Betulkan kesilapan diri. Bukan salahkan orang lain.
Ok balik kepada cerita asal. Jalan pulang pun tak sesak. Selepas 10 minit memandu, saya sudah sampai di rumah.

Malamnya saya hanya berada di rumah. Banyak sudut dan ruang bilik ini perlu dikemas dan diatur elok. Menjadi wanita bekerjaya bukanlah suatu yang mudah. Hidup single pun dah haru biru berperang dengan masa, inikan pula nak hidup berdua, bertiga dan seterusnya! Hehehe~

Esok saya ada seminar yang perlu dihadiri. Perlu rehat yang cukup atau saya akan makan kepala-kepala yang minta macam-macam yang tidak rasional dan melampau dari saya. Awas, ya! 
Siapa kata raya saya hanya seminggu? Walaupun sudah kembali bekerja, saya masih dalam mood raya dan bersedia untuk mana-mana rumah terbuka yang diundang!

Akan menulis lagi esok.

Salam sayang,
Dhiya

No comments