Hadiah


Allah

Banyaknya cerita tertunggak Dari Diri Dhiya. Sangat! Rasa mahu saja berkurung di bilik dan terus-terusan menulis. Tapi apakan daya, saya masih punya komitmen lain. Masa perlu diurus sebaik mungkin!

Buat masa sekarang, saya sangat sibuk dengan assignment dan assessment. Semua ini perlu saya penuhi atau saya akan gagal.
Benarlah...Untuk berjaya, banyak perkara yang perlu dikorbankan. Bukan sedikit air mata yang tumpah. Bukan secebis dua kecewa yang datang memanah. Saya pernah jatuh dan putus asa atas mehnah yang datang.
Bila rasa itu datang, Allah tidak pernah tidak akan hadir dan memujuk hati saya dengan 'hadiah' yang tak disangka-sangka.

Hadiah yang tak disangka-sangka?

:::Baby-K Bersiar-siar:::

Hari ini hadir seperti biasa. Kelas saya bermula seawal jam 9 pagi hingga 6 petang. Di hujung petang, saya mula berkira-kira untuk keluar ke pasaraya berhampiran untuk membeli sedikit barang keperluan.
Tapi satu isu yang ada dalam diri saya ialah apabila saya tidak yakin dan takut untuk memandu keluar dari laluan harian saya. Untuk pengetahuan, ketika di Kota Mega dulu pun, saya tak pernah bawa Baby-K keluar bersiar-siar keluar dari kampus. Laluan hariannya hanyalah ke fakulti tua seorang jurutera itu.
Hari ini saya tekad. Saya tanya arah jalan dari kawan-kawan yang arif. Saya perlu pergi atau saya akan lapar dan terus kepingin nak makan apa yang saya teringinkan tu!
Akhirnya
Syukurlah. Saya selamat pergi dan balik. (Macam jauh sangat aje~)

:::Panggilan Telefon Dari Sahabat:::

Saya menerima panggilan telefon dari pengantin baru Nurul! Yeay! Lamanya saya tak berjumpa dengan Nurul. Asyik mengikutinya dari Facebook sahaja. Kami saling bertanya khabar dan bergurau rindu. (Eh?) Termasuklah rancangan kami untuk ke dusun durian abah dalam masa terdekat. Durian ok...Duriannnn!

Tak lama tamat panggilan dari Nurul, saya menerima panggilan dari Nabila pula. Allah, kawan saya yang seorang ini telah bergelar doktor gigi. Rasa jauh benar kedudukan saya dengannya~
Kami berkongsi banyak cerita. Dari duduk sebenar saya sekarang hinggalah ke soal hati dan perancangan masa depan. Ya, saya menangis selepas tamat perbualan dengannya. Kenapa? Dua nama di atas pasti tahu.

:::Konvokesyen:::

Saya tak pernah bermimpi untuk berkonvokesyen sekali lagi selepas menerima ijazah satu masa dulu. (Macam lama sangat dah...~) Tapi berita dan e-mel rasmi yang saya terima hari ini benar-benar menjadikan apa yang ilusi itu suatu realiti.
Ya, saya akan berkonvokesyen sekali lagi atas tiket salah satu badan korporat yang telah mengambil saya sebagai pelajarnya sebelum ini. Saya tak mahu cerita panjang sangat di sini. Simpan ia sebagai kejutan dan hadiah terindah untuk dikongsi! Sabar ya!
Terima kasih, Allah!

Untuk rakan-rakan pembaca dan kawan-kawan baik saya, andalah teman saya berkongsi di sini. Terima kasih kerana sudi membaca satu demi satu rangkai kata yang membosankan ini. Huu!

p/s: (^^)

3 comments

  1. Tahniah dayah!!! Go go caiyok girl!!!! Muuahxx! sori aku jz follow ko by blog n fb..tp ape pn..aku tetap ingat ko! luv-olin..9(^_^)

    ReplyDelete
  2. durian? huh...tak mampu menjamahnya...rasa busuk...terganggu..hee

    ReplyDelete