Selasa!


Banyak sungguh kejutan. Saya sendiri terkejut akan berita-berita sebegini.

Saya akan menghadapi dua majlis konvokesyen dalam masa terdekat. Dahulu saya pernah bercerita tentang konvokesyen yang satu itu. Hari ini saya menerima satu lagi berita konvokesyen!
Alhamdulillah! Terima kasih Allah! Saya sangat teruja untuk menghadirinya, apatah lagi untuk menghadapi apa yang terbentang di depannya kelak.

Banyak sangat cerita yang tertunggak. Saya benar-benar ingin menulis. Ada kalanya mahu saja saya tolak semua kerja itu ke tepi dan menghadap Dari Diri Dhiya lama-lama. Melepaskan rindu, meluahkan rasa. Saya benar-benar rindu akan momen itu.

Bersama rakan-rakan sekelas, saya sangat gembira. Bukan nilaian wang ringgit yang saya ukur, tapi manis bersahabat itu yang indah. Itulah hadiah paling berharga buat diri saya.
Di saat ini juga, saya amat merindui rakan-rakan pendamping saya yang setia: Nurul, Wani, Nabila, Olin, Dayah dan ramai lagi. Merekalah yang mengukir senyum saya.

Semalam dapat juga mencuri masa berjumpa dengan Wani, kawan yang banyak membantu di sini. Walaupun tak sempat untuk makan bersama, tapi dapat jugalah 'bergaduh' dengannya~

Kerja yang tergendala ini pula meronta-ronta mohon disiapkan. Ah! Banyaknya!

Untuk dia yang jauh, (Dhiya....?) Terima kasih atas semuanya. Semoga ada yang terbaik untuk kita. Amin.

p/s: Saya tak akan menulis panjang lebar tentang konvokesyen berganda saya itu buat masa sekarang. Kalau perlu menjadi rahsia...Ya, ia akan menjadi rahsia. Titik.

No comments