Balik Kampung (1)

Ini entri tertunda
2 Jun 2011, 10:00 pagi

Siri Satu

Ini kisah seputar kepulangan saya ke kampung di Perak sempena pernikahan kawan baik saya, Nurul. Kami singgah bermalam di rumah nenek memandangkan rumah Nurul terletak berhampiran.

Kami tiba di rumah nenek jam 9:30 malam 28 Mei 2011. Penat. Sakit pinggang~ Terima kasih encik Google Map yang menjadi pembantu kami. Kalau tak, mungkin dah terlajak sampai Kuala Kedah. Ops~
Lebuhraya Utara Selatan- Arah Utara

Nenek jamu kami dengan makan malam yang sangat sedap. Huu! Bersembang-sembang dengan nenek, saya hanye terpejam lebih kurang pukul 2 pagi. Aduhai!

Bangun pagi-pagi, saya dah tak senang duduk. Pantai di belakang rumah perlu dilawati. Cinta dan rindu saya selalu terluah di situ.
Pemandangan sebelah kanan: Sawah padi yang menghijau

Pemandangan sebelah kiri: Lautan yang luas terbentang

Balik dari pantai, baru kami teringat yang kami belum membeli apa-apa hadiah untuk Nurul. Tanpa dirancang, kami terus ke Seberang Jaya, Pulau Pinang. Ekspress, kan? Inilah harga yang perlu dibayar jika hidup dengan orang ekspress juga. He (^^). Bertindak mesti mau pantas!

Sebaik pulang, kami terus bersiap-siap untuk ke rumah Nurul pula. Ini la tujuan utuma sebenarnya!
Nurul dan suami

Malangnya hanya 2 gambar ini yang saya ada. Nikon saya masih rosak. Ini pun ihsan dari BlackBerry. Nanti kita tunggu official photos dari Nurul ok?

Seperti biasa, saya masih gagal untuk tampil di blog ini.

Nantikan: Balik Kampung (2)

p/s: Saya suka!

No comments