Minggu Baru


Bismillah

It's a random post.

September 2019 ni agak 'baik' dengan aku. Ada tiga minggu berturut-turut dapat long weekend. 3 hari cuti, 4 hari kerja. Aku dapat rasakan yang work life balance aku sangat baik, emosi aku stabil dan hormon gembira aku sangat tinggi. Hhahahahahahaha!
Rasanya inilah yang orang Malaysia mahukan. Cuma tulah, attitude orang Malaysia ni; kerja nak sikit tapi gaji nak banyak, kualiti kerja tah pape. Eh~ So takpelah. Kerja jelah Isnin-Jumaat macam biasa. 

Minggu ni workload aku just moderate. Kadang-kadang aku terfikir; dengan nature of work aku macam ni, boleh tak HR allow aku kerja dari rumah je. (Haremmmmmmm) Sebabnya kan...Esok lusa kalau dah busy dengan CM, aku memang busy sampai nak kencing pun tak sempat. So patutnya boleh je compensate kat situ kan. 
Hujung minggu ni Insya Allah kami akan bawa mak abah aku ke Cameron Highland. It's my husband's suggestion. Beria dia nak bawa mak pak mertua dia berjalan. Aku agak terharu. Kalau ikutkan, taknak dah pun ke CH sebab kami baru je ke sana raya haji dulu. Tapi tak salah untuk buat benda yang sama demi menggembirakan perasaan orang lain lagi-lagi mak ayah sendiri kan. Doakan perjalanan kami selamat dan dimudahkan semuanya, ya.

Kami full sampai hujung September. Untuk Oktober, aku terikat dengan work-tour ke Melaka dan Pulau Pinang. Nervous pulak rasanya nak tinggalkan Nuha dengan babah dia. Pertamanya sebab dah lama aku tak tinggal dia outstation. Keduanya, walau Nuha dah tak fully BF, tapi dia seorang yang sangat pemakan. Boleh ke babah dia urus menu dia nanti? Huhuhu. (Buat muka tak percaya) Let's sit and discuss with him later. He needs an intensive hands-on training!

I'm looking forward for a good year of 2020. Ya Allah banyak sangat benda yang aku nak buat menjelang tahun baru, seiring dengan usia aku yang semakin singkat. Good things for me myself, for family and for my beloved ones, Insya Allah.
Doakan semoga aku sempat buat semua benda baik-baik yang ada dalam hati aku, sebab hidup ni bukan untuk hari ini je. Hidup kita ni adalah 'menanam' untuk hari esok juga. Amin ya Allah!

Have a good start, all.
Semoga September ini baik-baik saja. 

Dhiya

1 comment