Hectic Me


Bismillah

Towards end of the year, aku masih sibuk. 

5 Oct Aku kena kerja. Tapi kat KL je lah. 10 Nov aku kena fly ke Penang untuk satu malam. Wuuwuwuw. Apak Nuha dengan cool nye boleh cakap: "Pergi je lah. Get your me-time" Uwaaaaaa! Korang tak rindu ummi ke nanti??? Seminggu lepas tu akan ada alignment meeting (internal) yang akan membawa kepada appraisal. Takutnye~
Then Dec aku ada 3 hari conference di KLCC. Harapnya betul boleh attend conference dan rehat sikit sebelum betul-betul berehat dan bercuti.

Agenda Y2020 dah penuh sampai bulan Feb. Gila kan? Hahahha. Lagi pulak, Y2020 sangat kurang public holiday yang jatuh on weekdays. Mostly fall on weekend dan aku dah nampak, public holiday terdekat yang jatuh on weekdays (means it's a long weekend) will be on 1 May 2020, Labour Day. Sedih okay~
Walaupun busy, tapi Alhamdulillah aku masih boleh manage dan happy dengan apa yang aku buat sekarang. Doakan aku kuat dan sentiasa optimis dengan pekerjaan aku sekarang. Doakan juga aku dijauhkan dari manusia-manusia busuk hati dan dengki dengan hidup aku.

Husband aku pun agak busy lately. Aku tak merungut. Aku okay. So far aku boleh manage. Kadang-kadang kami balik je sekali dan ambik Nuha sama-sama. Cuma kalau busy, dia memang betul-betul busy takleh bawak bincang~

Aku tak sabar nak cuti hujung tahun ni. Aku dah book 3-room villa untuk aku, mak abah dan along. Aku buat sebab aku nak kumpulkan semua ahli keluarga yang aku sayang. Duit boleh cari. Moment tak boleh diganti kalau dah terlepas. Kan? Doakan kami semua sihat dan panjang umur ya~!

2019 indeed a hectic me. Tahun ni aku bertugas penuh dengan kehadiran Nuha yang semakin membesar. Tahun lepas aku rehat 2 bulan maternity leave dan Nuha pun masa tu masih kecil. So korang boleh agak tak mencabarnya macam mana tahun 2019. Huhuhu. Tapi cabaran 2019 dating sekali dengan banyak benda yang sweet-sweet. Doakan semua benda yang sweet-sweet ni akan dibawa terus ke tahun 2020 ya. Kalau jadi, ada sesuatu yang besar dalam hidup kami akan berlaku dalam masa terdekat. Insya Allah aku akan announce kalau benda tu dah sahih :)

Insya Allah aku akan terus menulis. Tunggu cerita lain ya!

Dhiya

1 comment

  1. Semoga dipermudahkan segala urusan. Saya doakan Dhiya and the whole family panjang umur and sihat selalu supaya dapat spend time together insyaAllah hehe :3

    ReplyDelete