Nuha Food Journey: Bread Pudding


Bismillah

Bread pudding untuk minum petang Nuha!
To date, ini adalah antara kegemaran Nuha. Aku akan buat bread pudding ni selang sehari sebab satu adunan ni, aku belah empat (tengok gambar). Aku hantar ke rumah mama dua bahagian. Hari tu try tuang puree mango dalam bread pudding ni tapi nampaknya Nuha tak suka sangat. Dia lagi suka makan macam tu je. Nanti aku nak try buat sos kastard pulak.

Bahan-bahan

1. 2 keeping roti wholemeal
2. Sebiji telur
3. 2 biji isi / puree kurma / madu pun boleh
4. Susu full cream (agak-agak je)
5. Boleh tambah pisang atau labu yang dah dikukus

Cara-cara

1. Masukkan semua bahan dalamm blender
2. Blend sampai semua hancur
3. Masukkan dalam bekas. Aku guna bekas stainless steel je
4. Kukus sampai masak
5. Simpan dalam peti dan boleh dimakan sejuk

Nuha selalu makan bread pudding ni waktu sarapan atau minum petang. Kenyanglah dia sementara nak tunggu makanan berat. So far, thumbs up sokmo Alhamdulillah.
Thanks Nuha sebab makan je apa yang ummi masak <3

Ummi

No comments