Engineer @ Kitchen


Assalamualaikum

Selamat hari Sabtu!

Hujung minggu saya selalunya memang diberi cuti oleh suami sebab dia yang akan ambil alih misi memasak.
Sotong goreng tepung by Mr. Engineer. Tengoklah jarak tangan dia dengan kuali. 
Minggu lepas dia bersilat dengan udang galah masak lemak cili api.
Terbaharu, dua malam lepas dia bertembak dengan sotong goreng tepung yang meletup-letup dalam kuali.

Suami saya pun berbakat juga dalam hal masak memasak ni terutamanya masakan Barat. Stik, salmon, spageti...Ha tu semua kepakaran dia lah tu. Saya memang surrender. Sejak kahwin inilah baru saya tahu yang dia berbakat besar di dapur dan sangat minat menonton Asian Food Chanel dan beberapa program masakan lain. Katanya boleh beri inspirasi. 

Tercabar, saya.

Suami anda kaki memasak? Kita geng~

Tapi minggu ini kami berdua gantung kuali sebab kami balik ke Pahang. Patin masak tempoyak air tangan mak memang kegemaran suami saya. Tengoklah nanti. Mesti ada punyaaa!

Dhiya

2 comments

  1. Hrini mcm terpikir nk buat sotong celup tepung. Tp meletup2 tu la yng xlalu tu. Hee

    ReplyDelete
  2. Ohoiiii,...nnti boleh la kau dtg mkn ye k umah korang sblum berangkat pulang ke tapah...hahahaa

    ReplyDelete