Port Makan Baru: PORT Cafe @ Bangi!


Bismillah

Entri pertama dalam tahun 2015 saya mulakan dengan topik makannnn!

Semalam kan cuti umum, jadi saya agak relaks walaupun ulangkaji subjek Pak Arab masih belum mencapai tahap keyakinan yang tinggi. (Sigh~). Untuk makan malam semalam, saya memilih restoran PORT Cafe ni. Sehari sebelumnya saya pandang dari jauh saja. Tapi hari ini saya jejak sebab restorannya sangat attractive. Dari jauh dah boleh nampak perkataan PORT tu. Jadi kenalah cuba sebelum nak tahu ini port baik atau tidak :p

Restoran ni nampak macam baru sebab selama lebih kurang 2 tahun saya menjadi warga Bangi, rasa macam tak pernah lihat pun tempat ni. Tapi apa salahnya kita cuba kan?
Oh, ya. PORT Cafe ni berada satu deret dengan Bangi Kopitiam, dan bersebelahan dengan kedai makan char kuey tiaw (yang sedap juga).  
To be exact, alamatnya adalah seperti berikut: 
No. 76, Jalan Medan PB1A, Seksyen 9, 43650, Bandar Baru Bangi, Selangor.

Land mark paling mudah, Hospital Pakar An-Nur dan Az-Zahrah. Ha...PORT Cafe berada di bahagian belakang bangunan tersebut. Kalau sesat juga, tak tahulah~
Inilah hiasan nama restoran PORT yang saya katakan tu. Dari luar dah boleh nampak. Tak salah kalau saya kata saya masuk ke kedai ini sebab benda alah ni!
Semasa kami datang, jam belum pun menunjukkan 8 malam. Saya memang biasa solat Maghrib siap-siap dan terus ke tempat makan yang sudah diaim.Sebab tu restoran ni nampak kosong lagi dan sempatlah saya ambil gambar ruang kedainya.Selalunya begitulah. Bila dah datang awal ni, memang haruslah dapat port baik kan.
Makanan Barat ada...
Indonesia ada...
Pasta ada...
Minuman pun tak kurang hebatnya
Dan burger bakar jumbo pun ada. Sesuai sangat untuk orang yang lepas sebat bihun goreng-lepas tu lapar lagi. Haih...Ada jin ke sampai macam tu sekali kuat makannya? :P
Menu memang banyak. Berpinar jugalah mata nak memilih. Tambah-tambah semuanya pun nampak menyelerakan. Tapi saya akhirnya hanya memilih untuk mencuba bihun bakso dan teh o suam kurang manis. Hahahah!

Berikut adalah rumusan kepada pengalaman saya di restoran ini:
Tempat- 9/10 Ekslusif dan tenang. Kemas dan bersih. Semua pelayannya kelihatan macam anak muda yang semuanya terdiri dari orang Melayu. Tak ada warga asing.
Layanan- 9/10 Cepat 
Menu- 9/10 Bakso sedap. Burger bazooka pun sedap! (Lepas tu menyesal sebab azam tahun baru, hari pertama untuk kurus telah musnah)
Harga- 9/10 Affordable dan sangat reasonable.
Bakso bihun. Sambal kicap dan bebola daging dia sedap. Ouhh!
Dah..
Pergi bersiap-siap dan makan di sana. Insya Allah puas hati sebab saya dah mengalaminya :)

Salam sayang
Dhiya

No comments