Nuha Food Journey: Creamy Cheese Pasta with Vegetables


Bismillah

Hari ni aku nak kongsikan resepi western untuk Cik Nuha; Creamy Cheese Pasta with Vege. Kemahennnnn!

Bahan-bahan:


1. Pasta (Baby pasta, beli kat kedai baby)
2. Bawang putih
3. Ayam
4. Sayur (aku letak labu. Boleh je letak sayur lain macam brokoli ke, pak choy ke)
5. Cream cheese (aku guna jenama Tatura)


Cara-caranya:


1. Tumis bawang putih dengan unsalted butter hingga naik bau
2. Masukkan ayam
3. Bila dah lembut sikit, masukkan labu
4. Masukkan pasta. Pasta ni cepat je masak, sebab tu aku letak lambat sikit
5. Bila dah masak, dah dekat nak pekat tu, masukkan cream cheese.
6. Boleh tambah serbuk bilis atau mixed herbs untuk menaikkan aroma dan rasa.

Alhamdulillah Nuha tak cerewet bab makan. Semoga semangat dia nak makan tu berterusan dan aku pun terus terusan bersemangat untuk keluarga kecil kami ni. Banyak lagi perkongsian tentang Nuha dan makan. Insya Allah aku akan menulis lagi di lain masa.

Salam sayang, 
Dhiya

1 comment