Why?


Bismillah

Hari ni mood aku tak bagus sangat sebab since last week lagi HR ada hantar email cakap nak jumpa regarding on my attendance. Actually ada beberapa orang lagi from my team yang terima email yang sama termasuklah manager aku.
FYI, all this while team kami aman makmur je. Manager aku pun pelik kenapa lately HR suka betul cari pasal dengan orang and recently dah mula kacau team kami. Haih...Mengeluh jap.
Aku mula-mula terima email tu, bengang la jugak. Tapi in the end I try to do some reflection. Yea memang aku lambat. Lambat sikit ke lambat banyak ke; masih lambat. Ada la dalam tiga kali. Cuma aku rasa offended sebab cara deorang approach dan gaya bahasa dalam email tu bunyi macam tak appropriate. Heh

Why?
Aku tak tahu apa agenda mereka. Adakah mereka mula red flag staff dalam usaha untuk retrenchment? I don't know. Tapi kalau betul, department aku maybe akan bubar terus le sebab manager pun kau nak kick out. Hahhahahaha!

 I've put 100% effort to fix this. Malah manager aku pun tahu the struggle of getting things right at the place. Bukan aku tak usaha nak betulkan keadaan. Tak ada siapa tahu the real story at the backstage of my life and I have no intention at all to share with anybody especially HR because it doesn't give any good things. Aku rasa, kalua cerita- Lagi deorang akan cuba ambil kesempatan atas kelemahan kau.

Kawan-kawan, doakan aku. Aku bukan buta-buta lambat. Aku compensate, kadang-kadang tak keluar lunch pun. Managers aku pun support aku. Dia cakap believe that KPI kita semua is based on output kerja. Bukan barely from your attendance. We are not robot, Dhiya. Aku bersyukur dapat manager baik dan flexible macam ni. Aku doakan dia terus menyokong dan protect team kami ni dengan baik. 

Why?
Entah…
Tapi aku macam dapat smell political games initiated by them. Aku bermohon dan berlindung dari kebencian manusia yang merosakkan. Ya Allah, tolong pelihara aku dan kawan-kawan aku yang ikhlas mencari rezeki.

Dhiya

No comments