Mommy-hood


Bismillah

Hi. Terasa nak menulis, sambal minum kopi di tepi tingkap dengan pemandangan hutan atau air terjun.
Hidup aku agak hectic sejak sebulan dua ni. Semua kerja nak buat dan nak kejar sebelum puasa dan raya. Itu belum masuk rutin di rumah. Kadang-kadang sampai rumah je, battery aku dah flat. Haih...This is life. Juggling with so many things in your hands are not easy, but you have no choice.

Walaupun penat, tapi aku rasa hidup aku terisi. Aku lebih focus dan bermatlamat dalam kehidupan seharian. Aku lebih bijak merancang hidup. Kalau dulu, balik kerja boleh je cakap tak tahu nak buat apa. Tapi sekarang, aku dah tahu aku nak buat apa untuk seminggu ke depan.

Being a mother, aku tak boleh lari dari emosi. Kadang-kadang nak nangis sebab penat sangat. Kadang-kadang rasa happy sampai rasa macam di awanan. Dan orang yang selalu nampak turun naik mood aku semestinyalah suami aku. Dialah punch bag aku time aku bad mood, tapi dia jugalah bantal empuk aku kalau aku gembira. Means dia selalu ada dengan aku walau apa keadaan sekali pun (walaupun kadang-kadang dia ada kat situ sebagai pasu bunga je read: tak buat apa-apa

Nuha dah 10 bulan. Cepatnya masa berlalu. Terasa nak pause dia sekejap supaya aku boleh preserve kecomelan dan keletah manja dia tu. Wallahi aku akan rindu momen-momen ni. Baru aku faham perasaan ni, sebaik aku menjadi seorang ibu. Dan berapa ramai yang tahu aku sebak hampir setiap malam setiap kali merenung dia tidur. Aku selalu cakap pada dia yang aku akan jaga dia full time soon bila family kita dah senang sikit. Aku akan jadi WAHM dan Nuha akan ada dengan aku selalu. I'm sorry for not always being with you for now, Nuha. But please know that we love you so much.

Dah masuk Q2, kami sekeluarga masih belum berpeluang untuk bercuti bersama. Suami aku sangat sibuk. (Cliché). Hahhahaha! Aku teringin nak ke Sabah. Tapi dengan adanya Nuha, memang kami perlu rancang elok-elok in and out. Kalau boleh nak flawless je. Insya Allah lepas raya lah kita fikir balik plan ni. Sekarang kita focus nak kutip duit raya je dulu buat tambang kapal. Kehkehkeh!

Oh yea. Pesanan kepada readers aku, kalau nak tanya apa-apa kan, ada dua platform yang boleh diguna: 1. Tekan butang 'contact' dan tulis soalan di situ. Tapi sebelum tu, perkenalkanlah diri. Kalau nak tanya tentang tips and tricks travel, itinerary ke, apa kata cerita dulu situasi korang. Jangan main sondol je ; sis RM200 cukup tak untuk 4hari 3 malam punya penginapan kat Tioman? Aku ni tak tahu hujung pangkal, terpaksa email balik tanya details area mana, pergi dengan family ke dengan kawan, bajet berapa. Ehhhhhhhh kerja aku pulak~
2. Boleh komen terus kat ruang komen di bawah setiap entri. Senang. Both methods ni akan ada notification yang masuk ke email aku supaya aku alert. Insya Allah aku akan reply punya~

I will be back in no time!
Mak Nuha

No comments