Nuha Food Journey: Oat + Pisang Emas


Bismillah

Ingat lagi dengan entri aku tentang menu oat dan buah mangga tu? Ada yang email aku tanya selain mangga, buah apa lagi yang sesuai nak dicampur dengan oat ni. Komen pun tak pe, sis. Huhuhu.

Pada aku, konsepnya mudah. Kau fikir kalau kau yang makan dan apa yang kau nak campur dalam oat tu. So aku rasa oat dan pisang is a great combination, too. Selain tu, aku terbayang-bayang buah strawberry, bluberry dan macam-macam lagi.

Cara yang sama macam buat oat + mango tu, cuma tukar buah je. Alhamdulillah Nuha suka sangat oat-based menu ni. Selalunya aku bagi untuk sarapan dia. 
Yang dalam bowl hijau tu adalah oat + pisang. Aku dah blend sekali. Yang sebelah bawah tu adalah gambar oat + mango macam dalam cerita yang lepas.

Mommies, bagi anak makan- Bukan senang. Tapi when you put it in your life as a responsibility, add on loves- Insya Allah kau akan enjoy. Aku ni ada je fasa yang Nuha takmau makan. Tapi Insya Allah momentum tu ada, aku tak pernah putus asa untuk pikat selera dia.

Oklah. Selamat mencuba Mommies!

Salam sayang
Dhiya

No comments