Review: Haakaa Silicone Breast Milk Collector




Bismillah

Kali ni aku nak cerita tentang little helper aku iaitu breast milk collector (bmc). Apart of having breast pump (bp), aku rasa bmc ni sangat berguna dalam beberapa keadaan:

1. Engorged like hell and you are in a situation that don't really allow you to set up the bp. Bp kan lambat sikit; kena pasang tube lah, kena attach botol lah. Bmc is kind of life saver when you need to express urgently.
2. Bmc boleh diguna secara tandem; iaitu sebelah menyusukan baby manakala sebelah lagi bolehlah guna bmc ni. Tak membazir masa dan tenaga.
3. Bmc ni kecil dan compact. Boleh guna bawah baju, lindung dengan tudung sambal buat kerja di pejabat je. Tapi selalunya di pejabat aku guna bp sebab jadual mengepam dah tetap dan takde urgency sangat.

Kenapa Haaka?
1. Haaka is well established brand from New Zealand with high quality material, silicone. 
2. Silicone dia lembut; senang nak picit dan tak menyakitkan kulit
3. Lekapan yang kemas dan tak mudah tertanggal. Boleh handsfree dengan yakin.
Aku beli terus dari laman web Haaka Malaysia pada harga RM89.90. Hari ni beli, esoknya dah sampai. Laju betul servis deorang. Untuk pengetahuan korang, kalau tengok kat Shopee, banyak je bmc Haaka ni yang claim original tapi aku susah tak percaya sebab harga dia murah teruk sampai boleh jadi RM30 siap boleh bagi free gift lagi. Eh come on lah. Aku pun cheapskate juga tapi takdelah sampai hilang akal macam tu.

Jadi aku secara peribadi nak nasihatkan korang kalau nak beli Haaka, belilah dari laman web rasmi Haaka Malaysia atau terus ke kedai-kedai barang bayi yang authorized untuk jual Haaka. Apa-apa pun, semak laman web mereka dulu. Jangan beli main sondol je ok~

Aku letak Haaka bmc ni kat pejabat. Memang tujuannya begitu sebab kadang-kadang ada hari yang aku tak sempat pam on time. Kebarangkalian aku tertinggal part bp pun ada. Jadi eloklah bmc ni duduk je diam-diam dalam laci meja kat pejabat aku. Kat rumah tak bimbang sangat hal pam ni sebab Nuha ada dengan aku.

Kalau nak travel jauh pun selalunya aku akan standby Haaka ni je dalam beg. Pantas gituhh! Nak set up bp agak renyah dalam kereta kan. Lagi pulak anak tengah tidur. Macam mana nak kosongkan breast kalau bukan dengan bantuan bmc ni.

I've been using Haaka for 4 months and Alhamdulillah it's very helpful! Aku sangat recommend mak-mak on the go untuk ada satu bmc ni tak kiralah brand apa pun. Tapi pada aku, dah alang-alang nak membeli tu, belilah yang berkualiti dan boleh buat kerja untuk kau betul-betul.

Thanks Haaka
From Ummidhiya

No comments