Kota Mega


Bismillah

Baru pulang dari desa setelah cuti yang agak panjang. Tidaklah lama mana pun, tapi panggilan bertali arus dari pejabat membuatkan saya rasa seperti sudah bercuti dua minggu. :( Sungguh mereka tidak hormat privasi cuti saya.

Seperti biasa, mood saya tidak berapa bagus sebaik pulang ke Kota Mega. Bercuti di kampung memang membuatkan saya tidak mahu kembali ke kota semula. Saya jadi hilang semangat dan putus asa. Wajah emak dan abah dan seluruh isi rumah di desa masih bermain di mata. Saya tidak ada jiwa untuk ke pejabat esok. (TT)

Ada isu besar dalam dunia kerjaya saya sekarang ini. Antara keperluan dan kehendak. Dilema itu datang silih berganti. Saya mungkin menggadaikan kepentingan sendiri demi keperluan orang lain, tetapi dalam masa yang saya ia juga merupakan sebahagian dari keperluan saya. Dilema. Dilemaaaaaa!

Saya perlukan rehat dan istikharah yang sempurna. Semoga Allah membelai saya dengan petunjuk yang menggembirakan hati.

Ya Tuhan, hambaMu ini terlalu lemah. Bantulah!

p/s: Mood kerja, hadirlah!

No comments