Baby K Sudah Pulang


1 Mei 2012

"Jam 9 pagi tau! Jangan lambat!"

Saya mengingatkan Elis akan janji kami.

Pagi itu, tepat jam 9 pagi, kami ke rumah Kak Safi untuk mengambil kereta saya yang sudah siap dibaiki setelah hampir dua hari tersadai di sana.
Kuala Lumpur-Klang bukanlah jauh sangat. Lain kali boleh datang lagi (kut).

Sampai sahaja, kami dijamu dengan roti canai kuah dal. Kak Safi dan Abang Bakar melayan kami dengan baik. Sangat baik.
Saya selalu terfikir. Anak saudara mak yang seorang ini terlalu humble. Dia berada di puncak hidup, tetapi tidak pernah rasa besar dan megah.Hidupnya sangat sederhana. Melihat gayanya, siapa sangka dia punya nama.

Setelah bersarapan dan bersembang lebih kurang, kami berhajat untuk pulang. Tak habis di situ, kami dibekalkan dengan dua sikat pisang berangan dan teh bunga yang dibawa khas dari China.
Terima kasih!

Baby K kembali sihat. Apabila ditanya apa sakitnya, Abang Bakar bercerita dengan penuh teknikalnya. Hanya dua perkataan yang saya ingat: Belting dan Alternator.Tapi itu pun saya tak tahu di mana letaknya mereka di dalam kereta saya. Nantilah. Google pasti menjawab soalan saya.(-.-)

Pulang ke KL dengan dua buah kereta. Elis memang suka membuli saya. Memandu tak pernah kurang 100km/j. Mentang-mentanglah kereta dia bagus~

Ops. Saya sempat menyinggah di gudang Sayangku yang menjual alat kelengkapan perkahwinan pukal di sana. Dapatlah mencukupkan goodie bag sebanyak 100 lagi. Lengkap bahagian saya, barang-barang tu semua akan saya kurier dalam minggu ini juga.

Sampai di rumah, saya keletihan. Jangan tanya apa yang saya buat. Cuti hari pekerja mesti dimanfaatkan sebaik mungkin. Rehat sepuas-puasnya. Minggu depan entah apa ujian yang tiba.

2 Mei 2012

Bersemangat sungguh ke tempat kerja hari ini sebab Baby K ada menemani. (^^)

Alhamdulillah, semuanya sudah kembali ok. Baby, jangan buat Dhiya susah hati lagi ok~

Cuma...Erm...Dhiya rasa kamu perlu mandi hujung minggu ini. Itu sahaja.

p/s: Hujan lebat hari ni. Berehat di rumah. Tak ada keperluan untuk keluar.

No comments