Cerita Kerja Lagi


Bismillah

June 2020

Bos dah decide cycle meeting (CM) kami tetap berjalan seperti biasa Julai nanti tapi secara virtual. Kalau bulan 1 dulu kami check-in di hotel, kali ini kami hanya akan check-in secara maya saja.
Tapi sebab aku kan bukan IT geek sangat, it's quite challenging untuk aku adapt dengan online learning platform untuk attendees besar macam CM ni. Ketika MCO, kami memang guna online platform untuk meeting semasa WFH. Tapi it's not the same to arrange an internal meeting with a huge crowd conference. Mencabar tu~

So sekarang aku agak busy dengan portfolio kesayangan aku ni bermula dengan agenda dan pemilihan topik. Tapi juga sibuk untuk memahamkan technical thingy about virtual learning platform. Kami memang ada IT staff tapi aku tak boleh bergantung pada dia sangat. Aku sendiri kena equip with the knowledge as backup and also as added value to myself.

Sewaktu MCO dulu, kami jalankan continuous learning program (CLP) untuk staf sales kami since mereka pun tak boleh keluar masa tu. And now, the CLP is now reach to its end. I will be missing all the hassle <3 Pengalaman WFH aku memang power sebab semua guna online training platform. Merasa la jadi cikgu. Hhaahha!

So now after MCO everything is back to normal. Anak-anak sales aku pun dah slowly keluar untuk buat sales. Kami pun dan mula sibuk untuk CM. Bak kata bos, marilah kita bangkit dan grow stronger bersama-sama. Yea marilah bersemangat!

Doakan aku boleh get the momentum kerja balik ya. After about 2 months ++ at home, macam canggung pulak nak bekerja. Motivasi pun macam tak berapa nak ada. Heh~ Doakan aku adapt dengan cepat sebab aku banyak sangat kerja nak kejar. Hhaahha.
Tapi so far pagi pagi aku ok je. Jalan tak jem sangat sebab sekolah masih belum dibuka. Aku masih boleh sampai pejabat on time dan bertenang. My morning starts quite very well. Balik pun on time cuma renyah sikit sebab naik tren kan kena jaga jarak la apa la. Kadang kita ni dah comply tapi orang lain macam tak reti bahasa. Aku pening~
Balik je terus ambik Nuha. Malam selalunya memang family bonding time kami bertiga. Weekend pun, since tak boleh balik kampung - Kami hanya get together bersama - Pergi taman, main belon, main bola, buat paper art, makan dan tidur. Hah perfect!

So kawan-kawan yang sama macam aku, jom bersemangat ya! Jangan lemau lemau lagi.

Dhiya

No comments