Februari 2017


Bismillah

Pejam celik
Pejam celik

2017 sudah masuk ke bulan yang kedua. Macam baru semalam set azam tahun baru, tup-tup dah sebulan berlalu. Jadi apa khabar azam tahun 2017 anda? Semoga masih segar dan terus bersemangat!

Saya bercuti hari ni bersempena Hari Wilayah. Tak signifikan sangat pun pada saya, tapi seronoklah juga sebab saya dapat cuti panjang sejak Jumaat lepas sempena CNY. Huhuhu! Kami balik ke Pahang dan balik semula ke KL Isnin lepas sebab suami saya kerja (He's working in Selangor). Jadi dua hari saya di rumah ni, sakanlah mengemas dan dalam masa yang sama dapatlah sedikit me time (mostly doing house chores~)

Kami memang tak ada rancangan untuk melancong pun sempena CNY ni sebab
1. Musim cuti memang tak ada hotel murah, lagipun ramai orang~
2. Musim hujan, musim banjir
3. Minggu depan kami akan travel (February allocation) kononnya...

Kehidupan 2017 kami setakat ni OK. Cuma suami saya masih sibuk dengan projek dan tender. Kadang-kadang balik lambat. Tapi mujurlah dia pandai bahagikan masa kalau ada waktu terluang. 

Kadang-kadang saya rasa apa yang saya tengok dalam drama TV3 tu betul-betul wujud dalam dunia sebenar.
- Kerja dunia tak pernah habis
- Orang tak suka kalau kita senang atau bahagia
- Mulut orang boleh kata apa saja
- Orang sabar selalu kena buli, in the end baru dapat kegembiraan
- Orang jahat akan dapat balasan

For real

Untuk bulan Februari ni, saya akan sibuk sikit dengan training dan pembentangan. Bulan yang agak mencabar sebenarnya. Doakan saya.
Momentum untuk menulis tu ada, tapi terasa macam terumbang ambing sikit :(
DDD dah tak happening macam dulu kan~ Itu saya kena mengaku. Dulu, sibuk belajar dan dalam pada siapkan tesis pun, saya sempat curi masa kemaskini blog. Sekarang? Krik krik krik sangat.

Nak dapatkan seseorang untuk bantu saya buat re-branding DDD pun, masih buntu. Saya nak tukar layout dan standardize kan blog ni je. Nak tunggu tuan tanah yang buat? Entah bila. Bahan cerita banyak sangat menunggu. 

Doakan saya diberi keberkatan masa 24 jam tu supaya boleh terus dengan hobi saya yang satu ini.

Salam sayang, 
Dhiya

2 comments

  1. betul tu. rasa macam baru je semalam masuk tahun baru, tapi dah bulan february dah harini. Jemput melawat blog saya ya. baru nak belajar berblog hihi.

    ReplyDelete
  2. gud luck....rietta sendiri pown jarang update blog...pengurusan masa masih gagal...

    ReplyDelete