Family Day Trip


Bismillah

Bersempena cuti Thaipusam dua minggu lepas, kami berpeluang berkonvoi ke Utara bersama dengan beberapa keluarga lagi dari staf syarikat suami saya, untuk so-called family day. It's kind of blessing sebab tempat kerja suami saya rajin buat aktiviti macam ni walau bukan fully sponsored by company. Trip kali ni tak ada itinerary yang spesifik sangat melainkan mencari port makan saja. (Makan makan makan!)

Kerangka perjalanan kami adalah seperti berikut: (cerita dan gambar akan diperincikan dalam entri yang berikutnya)

9 Feb 2017 (Khamis)
Bertolak ke Taiping dan bermalam satu malam di Kamalodge Taiping. Makan di Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang. Kami curi masa balik ke rumah kakak saya di Bukit Merah untuk ambil kiriman untuk mak di kampung. Sempat makan malam di situ.

10 Feb 2017 (Jumaat)
Daftar keluar dari Kamalodge dan bergerak ke Pulau Pinang dan daftar masuk pula ke Century Bay Private Residences Bayan Lepas. Kediaman ala apartment mewah. Fuhh! Kami makan tengahari di Warung Kelapa Sawit Juru dan malamnya makan ikan bakar di Hammer Bay Seafood Restaurant dan makan macam raja.

11 Feb 2017 (Sabtu)
Bergerak ke Batu Feringghi dan daftar masuk ke Golden Sands Resort by Shangri-La, the best hotel ever! Malamnya kami makan di Hardrock Cafe Penang. Berjalan sekitar Batu Feringghi yang dah macam Pantai Cenang tu was sooo nostalgic and romantic. Huhuhu!

12 Feb 2017 (Ahad)
Daftar keluar dan bergerak pulang ke KL. We both had a bulk of tasks to be done actually. I brought along my laptop during the vacation but unfortunately we didn't even switched it on. Huhuhu! Maklumlah, nama pun cuti kan~?

Alhamdulillah percutian 4 hari 3 malam ni memang menggembirakan saya (walaupun kepala dok fikir hal kerja). Terima kasih suami dan team leader yang sungguh berinisiatif untuk konvoi beramai-ramai ni. We don't mind to spend on petrol and toll since our hotels were fully sponsored. Alhamdulillah again.

Entri seterusnya adalah cerita saya tentang hotel-hotel yang kami jejak sepanjang perjalanan ke utara ni. Yeay!

Dhiya

No comments