Hey, Dhiya


Bismillah

September sudah sampai ke hujungnya. Namun DDD masih berdebu tanpa cerita seperti yang dijanjikan. 
Ini semua salah data internet yang saya langgan (salah sendiri tak nak mengaku). Data bulan September habis hanya dalam beberapa hari dek kerana daya guna yang agak tinggi dan masih belum pandai bajet sebab baru saja dilanggan :P

Rutin harian seorang domestic manager amatlah padat. Laptop ini jarang sekali saya buka sejak menikah. Tapi Insya Allah semuanya baik dan saya dapat menyesuaikan diri dengan baik sekali. Banyak aktiviti berfaedah yang dapat saya lakukan hingga sampai satu tahap, saya sudah jatuh cinta dengan bidang ID dan masakan. Hahahaha!

Sebut pasal ID, hobi terbaru saya sekarang ni adalah membelek katalog IKEA. Ya, IKEA!!! Sejak menikah, saya dah ke IKEA sebanyak tiga kali. Mungkin bimbang akan 'keselamatan' poketnya, suami saya dengan penuh bijaksana telah mengambilkan katalog untuk saya belek-belek di rumah.

"D tak payah susah-susah pergi IKEA tu. Buat penat je. Nah abang bawa balik katalog"

Dia tak tahu dengan katalog tu, saya akan aim dengan lebih banyak lagi. Muahahaha!
Jangan beritahu dia. Nanti katalog itu disorok pula~

Oh ya.
Sejak kebelakangan ini juga saya mengalami sakit yang sangat serius.
---Sakit Kepala Tak Tahu Nak Masak Apa---
Sekarang baru saya faham kenapa emak dan abah akan selalu 'bergaduh' di dapur hampir setiap pagi sebab tak tahu nak beli ikan apa- nak masak apa- nak buat lauk apa.
Sekarang dah jadi pada diri sendiri. Padan muka~

Tapi di sisi baiknya, saya telah dapat memperbaiki kemahiran memasak saya dengan cemerlang sekali. Paling seronok kalau resepi yang dicuba tu diambil dari internet (atau FB), dimasak dan menjadi malah dimakan dengan penuh semangat oleh si dia. Mungkin tak perlu tanya kenapa kami suami isteri berlumba-lumba membesar bagai juara nanti! 

Fesyen juga menjadi perhatian utama sejak kebelakangan ini. topik ini perlu saya tulis dalam satu entri khusus lain. Bukan mudah membawa diri yang padanya ada nama dan bayang-bayang pasangan. Jadi kami bersetuju yang imej adalah sangat penting samada di dalam atau di luar rumah. Insya Allah Iqa akan gembira kalau Laneige dan eye shadow yang dia pernah beri pada saya dulu saya gunakan dengan baik. At least luak la kan~ Huhuhu!

Saya sangat rindu untuk menulis dalam DDD. Rindu sangat. Tapi kenapa entah~ Malasnya macam disihir-sihir. Bila dah petang atau malam, barulah menyesal sebab banyak benda tak boleh buat. Pengurusan masa masih teruk ni, Dhiya.

Mari kita lihat, entri seterusnya mungkin ada cerita lain yang lebih menarik.

Tunggu, ya :)

Dhiya

2 comments

  1. Waahhh..kwn aku ni dh pndai make up gitewwww...hehehe..

    Kang aku bagi link lingeries kang..hahah

    ReplyDelete