September 2015


Bismillah Walhamdulillah

Tawa
Tangis
Suka
Duka

Banyak

2015 telah melangkau ke bulan September. Entri ini lambat seminggu, bukan bermakna saya ketinggalan masa. Sebenarnya hidup saya sangat penuh terisi dengan banyak agenda sejak sebelum majlis perkahwinan lagi.
Klise. sangat. 
Tapi itulah hakikatnya. Saya sudah tidak banyak peluang untuk membelek-belek blog ini (TT). Rindu tu tak payah cakaplah~ Sampai satu tahap, rasa nak freeze kan masa, tak nak buat apa-apa kecuali menulis dan menulis di blog DDD ini.

Saat entri ini ditulis, abah sudah dipindahkan ke wad biasa di IJN. (Ya, kisah abah ini memang memerlukan satu etri khas yang panjang) 
Maaf kepada saudara mara dan taulan yang banyak bertanya khabar- Tetapi banyak mesej-mesej yang saya hanya boleh baca. Saya sangat sibuk menguruskan kedua emak dan abah. Dalam kelam kabut ini juga, kebetulan suami saya pula diarahkan untuk bertugas di luar kawasan sepanjang minggu ini. Memang ketar juga lutut menjadi lone ranger setelah sekian lama tidak sebegitu.

Kehidupan baru saya baik-baik saja :) Masih banyak yang perlu kami pelajari- Baik urusan duniawi, apatah lagi tuntutan ukhrawi. Kami sama-sama optimis atas setiap apa yang datang; baik atau sebaliknya. Mengenangkan perjalanan sebelum ini pun ada banyak juga yang mencabar tetapi boleh dihadapi, jadi apalah alasan saya untuk takut menghadapi apa yang hadir di depan.

Selamat datang September. 
Saya tak akan 'tidur' sepanjang bulan ini. Jadi tak perlu wake me up when September ends.

Salam sayang
Dhiya

No comments