Travelog Dhiya: Eastern and Oriental Hotel Pulau Pinang- 2017

Daftar masuk kali ini adalah atas urusan kerja. Sebenarnya program kami ni 2 hari. Satu hari di Hilton KL, dan keesokannya terus pecut ke Pulau Pinang untuk program hari kedua pula. Penat woooo!

Kereta kami hanya berempat dengan barang-barang program. Sesampai saja di Pulau Pinang, kami sempatkan dulu mencari makan sebelum daftar masuk dan petangnya pula ada program.
Kali ni dapatlah saya ikut colleague saya berbangsa Cina untuk makan di gerai cendol di Penang Road Teochew Cendol. Teochew Cendol ni punyalah banyak cawangan di KL, tapi baru kali ni saya dapat datang kedai asalnya di Pulau Pinang!
Kedai durian ni mengingatkan saya akan Korea. Gerainya comel dan menarik perhatian. Oh ya, kedai cendol yang kami makan tu terletak di depan kedai durian ni.
Cendol dan rojak memang pakej snek paling laris di Malaysia, tanpa mengira kaum!
Suasana dalam kedai
Sampai je hotel, daftar masuk bilik, duduk sekejap, solat dan terussss turun ke ballroom untuk persiapan program kami yang akan bermula dalam pukul 8 malam.
This is sooo 'wrong'. Hotel ni terlalu bagus untuk kami. Hotel ni hanya sesuai untuk pasangan honeymoon
Bilik cantik, besar, sea view pulak tu. Bilik air dia bukan main besar siap boleh main kejar-kejar! Hahahahahaha!
Pendek kata, hotel ni memang perfect di Pulau Pinang dan it's an honour to organize an event here and at the same time we can get a one night stay here. Iyalah, program kami habis dalam pukul 11 malam. Memang patutlah dapat tidur di bilik hotel yang sama sebab semua pun dah penat dan tak larat nak memandu kalau hotel untuk tidur di kawasan lain pulak.
Pemandangan dari bilik saya, 15-10. Antara tingkat paling atas.
Regret sebab tak sempat duduk pun kat kerusi ni
Empire bath room!
Boleh pandang je
 Kami dapat peluang sarapan keesokan paginya dan makanannya semua best-best!
Gambar program banyak. Tapi mestilah saya tak nak emphasize hal kerja. Hahahaha! Tapi as a tribute, terima kasih kepada bos yang sudi bawa saya, expose saya dengan banyak peluang komunikasi dan dapat berkongsi pengetahuan dalam bidang yang dipraktikkan.
Memandangkan ini adalah program kerja, 10 pagi keesokannya harinya, selepas sarapan, kami terus daftar keluar kerana kami membawa seorang speaker untuk program kami yang akan pulang ke Sweden di KLIA pada petangnya. Memang tak ada peluang pun berjalan.

Tapi Pulau Pinang tak pernah mengecewakan saya, baik datang bercuti, bekerja, sehari mahupun seminggu.

Secara peribadi, saya akan datang balik ke sini untuk melancong. Dah merasa hotel di Batu Feringgi, rupanya tak payah ke Batu Feringgi pun boleh dapat hotel sea view cantik macam ni! Jom simpan duit dan rancang!

Untuk bos, sekali lagi thanks dan bawaklah lagi~

Dhiya

4 comments

1. Dah lama tak pi Penang.
    Kalau pi pun dengan team kursus... tak sempat nak jalan2

1. Betullah orang kata. pi berjalan dengan pi kerja tak sama...Kami pun tak sempat jalan ke mana. sobs! Tapi datang Penang setahun 6 kali pun tak pernah bosan kan