September 2016


Bismillah

Assalamualaikum

Sekarang ni memang tulis blog sebulan sekali je. My bad my bad! Saya sangat rindu nak menulis, tapi komitmen kerja saya di pejabat ini lain macam sikit. Bukan boleh duduk goyang kerusi sangat. Kerja saya banyak membaca dari menaip. sangat akademik macam orang nak publish paper atau siapkan FYP (Oh rindunya life in UKM!)

Apa khabar keluarga jauh saya? Apa khabar kawan-kawan baik saya? Saya doakan anda semua baik-baik saja. Maaflah kalau WA selalu lambat berjawab. Sekarang baru saya tahu mencabarnya menjadi wanita berkahwin yang berkerjaya. Masya Allah lebih hebat kalau mereka ini juga adalah seorang ibu! Saya yang masih belum berstatus ibu ini pun sudah terasa lelahnya, inikan pula yang memegang beberapa komitmen tambahan yang lain. Syurgalah buat kalian hendaknya :)

Kehidupan saya lebih baik. Hari-hari adalah hari yang baik sebenarnya. Cuma kalau nak dibandingkan dengan apa yang saya hadapi beberapa bulan lepas, sekarang adalah lebih baik. Saya bekerja dengan orang yang baik-baik, rakan sekerja yang baik, dalam suasana yang baik. Walaupun top management di sini bukan orang Islam, tapi mereka faham agama dan sentiasa mengamalkan kehidupan yang sangat baik.
Work-life balance saya tercapai. Stress sikit-sikit tu biasalah. Adat bekerja. Tapi tak adalah sampai sakit hati menyebut-nyebut hingga bawa balik ke rumah. Alhamdulillah tak ada.

Married life kami juga Alhamdulillah baik-baik saja. Kami tak rasa kekurangan walaupun masih berdua. Saya masih ada keluarga yang sangat penyayang dan menyokong. Tipulah kalau tak ada perasaan. Kadang-kadang tengok baby merah-merah tu, rasa panas je tubir mata. Sebak ke apa tak tahulah. Yang pasti rasanya lain macam. Doakan kami, ya. Doakan atas semua dan banyaknya life goal yang kami nak capai yang diniatkan kerana Allah Taala :)

Untuk kawan-kawan saya yang berlima tu, maafkan saya kerana selalu tak ada masa untuk bertanya khabar walau sepatah di WA. Kalau anda terbaca ini, lima yang cantik itu adalah kalian, yang selalu ada bersama saya tanpa mengira jatuh bangun saya selama ini. Semoga Allah pelihara kalian dalam rahmatNya.
Tahniah Dayah atas kelahiran bayi kedua
Tahniah Rin atas tekad menyambung pengajian (I envy u~!)
Tahniah Wani untuk lantikan tetap pegawai kerajaan
Tahniah Nurul sudah ada bisnes berdaftar dengan SSM
Tahniah An lepas grad terus dapat kerja
Tahniah untuk diri sendiri sebab ada rakan yang baik macam mereka di atas.

Terlalu banyak yang saya nak ceritakan di sini. Tapi satu-satulah ya. Device saya sudah penuh dengan gambar-gambar yang saya perlu kongsikan. Semoga ada masa untuk hobi ini.

Insya Allah saya akan usahakan menulis sebanyak mungkin.

Salam sayang,
Dhiya

No comments