Sushi King for the Queen


Momen paling berharga untuk kami adalah hujung minggu. Seawal hari Jumaat lagi dah gembira sebab tahu esoknya hujung minggu. Setahun sebelum berkahwin, saya di UKM menghabiskan pengajian sarjana. Hujung minggu saya banyak di bilik mahupun di makmal. Saya yang lebih suka memilih begitu. Tapi sejak ada partner in crime ni, hujung minggu saya lebih terisi. Kadang-kadang pagi Sabtu tu lah baru dapat short notice suruh bersiap-siap untuk balik ke Pahang. Maka 'melipas kudunglah' saya bersiap mengemas pakaian dan dapur.

Hari ini kami ke Sushi King. Sebenarnya dah lama sangat kami tak ke sini sejak SK mengenakan 10% caj tambahan tu. Ala-ala macam merajuk jugalah. Sudah bayar GST 6%, tambah lagi 10%. Tapi bagi meraikan diri sendiri, kami pergi jugalah. 

Sekali sekala ada treat macam ni, terasa dapat release tension sikit. Bukan tak boleh makan beradap berdua di rumah. Tapi suasana yang lain buat kami rasa lebih bersemangat :) Makan pun bukan sampai tahap mentekedarah. Dapat duduk lama, bersembang dan gelak-gelak like a queen pun dah cukup made the day. Cuma macam biasa, saya masih tak ada jiwa nak makan pakai chop stick tu. Grrrr!

Hujung minggu anda bagaimana?

Selamat!

Dhiya

No comments