Long Silent


*Tiup habuk*

Sebenarnya saya terasa amatlah teruk kerana konsistensi menulis saya tidak sebaik dulu. Terasa tak ada apa yang nak dikongsikan (padahal berlambak je gambar dan cerita yang macam-macam. Bercuti ke sana ke mari bukan main lagi). T api kesihiran apakah iniiii~!?

Sebenarnya saya dan seorang rakan sedang 'mengerjakan' satu projek besar dengan visi yang agak complicated. Kami masih lagi dalam fasa permulaan. Kami pun bukanlah pakar sangat. Jadi semuanya bermula dari bawah dan paling asas. Tunggu bila dah stabil sikit nanti, saya akan launch di blog. Buat masa sekarang projek kami ni baru masuk tahap satu. Nak capai tahap dewa tu mungkin makan masa sikit :)
Kehidupan sekarang baik-baik saja. Daun-daun tua yang mengacau dan bersepah-sepah itu rasa mahu disimpun dan dibakar saja. Nampak lebih kemas dan bersih. Hhahahahha. Kami suami isteri memang suka food hunting, tapi kadang-kadang end up memasak dan makan di rumah saja. Pelik kan? Selalunya kalau ke tempat makan menarik ni, kami akan cabar diri untuk buat di rumah. Suami saya jenis tak kisah beli bahan dan buat masakan tu rasa sebijik macam yang kami makan di kedai. Lebih puas katanya. Kalau di kedai harganya dah RM 7.90 atau banyak lagi 9 di belakang, tapi di rumah kita boleh tambah berpinggan-pinggan. Itu konsep dia. Saya biarkan saja.

Saya pula sangat passionate dengan penulisan dan perniagaan. Kata orang wanita yang menulis itu nampak jelita (Hahahahah!). Lagi jelita kalau kita tambah sikit nilai diri dan jebakkan diri dalam perniagaan. Insya Allah. Di saat sudah ramai orang berpusu-pusu berniaga, saya masih baru nak belajar dan bertatih. 

Motivasi datang dalam pelbagai bentuk. Melihat orang yang lebih senang dari kita, mahupun menginsafi orang yang lebih sukar jalan hidupnya berbanding kita. Semuanya adalah untuk kita belajar. Saya percaya, walaupun saya lambat sedikit bertindak, rezeki saya akan ada di sana. 

Insya Allah ada entri lagi nanti.
Saya akan terus menulis!

Dhiya

2 comments

  1. All the best dayah and Iqa for the coming business..InsyaAllah korang berdua bolej jadi businesswoman yg berjaya..aminn.. :D

    ReplyDelete