Dilema Aku yang Rendah


Dilema.

Dengan ketinggian 155cm, saya nampak normal. Tapi kalau nak dibandingkan dengan suami saya, saya memang nampak renek! 
Masa mula-mula pindah rumah lepas kahwin dulu, perkara pertama yang suami saya buat adalah menggantung cermin muka di dalam bilik air. Sebaik saya masuk, saya hanya mengeluh kecil.

Dia ni tak tahu ke yang dia kahwin dengan wanita renek? Sampai hati dia gantung cermin ikut ketinggian dia je :( Saya membebel di dalam hati (Sambil tahan gelak sebab macam kelakar juga)

"Ala...kalau abang gantung ikut ketinggian D, hidung, mata, dahi dan rambut abang tak nampak dalam cermin tu~" Balasnya seperti boleh baca isi hati saya.

"Iyelah bang. Cermin yang abang ganting sekarang ni boleh nampak dahi D je~" Sabar ajelahhhhhhh

Itu hanya sebahagian kisah orang rendah macam saya. Banyak lagi la sampai satu tahap terasa alahai boleh tak ada satu alat yang boleh tinggikan diri? Hahahah. Semalam naik bas Rapid pun, terasa susah sungguh nak tekan loceng sebab bas baru ni, buzzer nya terletak hampir dengan bumbung bas. memang tinggi :(



Tapi kan...tinggi atau rendah, jangan kita lupa bahawa itu semua anugerah Allah. Syukurlah boleh berdiri tegak, tak ada masalah tulang dan boleh buat banyak kerja.
Orang rendah boleh lalu barrier atau ampaian baju tanpa perlu membongkok. Bukankah itu satu kelebihan?

Dhiya

No comments