Photobook Beijing 2013


Bismillah

Lebih kurang genap setahun, saya ke Beijing.
Cerita dan pengalaman di sana masih tak tertulis. Apatah lagi dengan insiden yang terjadi sekarang- Mungkin perkongsian dan pengalaman saya di Beijing terpaksa ditangguh lagi. 
Insya Allah saya akan habiskan cerita Korea terlebih dahulu. Begitulah nampaknya.

Photobook inipun saya tempah dan dapat dalam 2 minggu lepas, tapi terasa macam 'berat' sangat nak berkongsi. Rupanya ada hikmah- Supaya tidak ada yang terluka atau terguris dengan pengalaman saya di sana.
To be brief, photobook ni saya tempah secara online yang kebetulan masa tu ada offer yang menarik.
Dengan bayaran hanya RM5 berserta dengan RM8 bayaran pos, saya telah menikmati penjimatan sebanyak RM62, berbanding RM75.

Tengoklah kualiti kertas dan kualiti gambarnya. Saya puas hati walaupun hanya 16 muka surat. Saya dah pilih gambar kenangan terbaik semasa di sana untuk diabadikan dalam photobook ni.

Macamana saya tahu offer macamni? I have no best answer for that, except kena selalu serve internet dan langgan marketing website macam Groupon dan sebagainya. Memang online purchasing ni kadangkala ada risikonya. Saya pun ada terkena sekali. Tapi untuk photobook ni, Alhamdulillah saya tidak pernah kecewa lagi malah sangat berpuas hati. Untuk pengetahuan, saya sudah ada tiga photobook untuk tiga life events yang berlainan- Semuanya saya beli melalui tawaran macamni. Ada satu tu- Percuma, cuma kena bayar postage je.

Insya Allah gambar penuh pengalaman ke Beijing ni saya akan kongsikan sebaik kita semua lega dan redha dengan kisah MH370.
Teruskan berdoa. Allah sedang mendengar...

Salam sayang,
Dhiya Dahlia

No comments