...Minggu yang Pantas


Bismillah

Minggu ini, kita semua menanti Jumaat dengan perasaan yang agak berbeza. Saya yakin.
Insya Allah, mari banyakkan doa untuk apa sahaja yang kita hajati.
Juga, jangan dilupa saudara-saudara kita yang terlibat dengan tragedi MH370.
Saya ada terdengar dalam Hotfm baru-baru ini- Perkataan 'sabar' yang selalu kita guna untuk memujuk orang lain yang sedang ditimpa musibah adalah tidak perlu.

Macam tak logik kan?

Tapi betul.
Cuba pejam mata, bayangkan kalau kita berada di tempat saudara kita yang sedang menanti sepi di KLIA tu, lantas dibisikkan kata-kata 'semangat' yang berbunyi- "Bersabarlah..."
Marah? Sedih? Macam-macam kan?

Kita semua tahu untuk bersabar.
Jangan ajar berkali-kali.
Pada saya mereka amat memerlukan bahu untuk bersandar. Pinjamkan pelukan erat, usap belakang mereka- Tanpa perlu kata apa-apa. Tapi dalam hati, doakan kekuatan mereka dan pindahkan aura kekuatan itu kepada mereka.
Demi Allah, saya ingin memeluk ibu kepada Sofuan kakitangan MITI dan pasangan suami isteri yang ke Beijing untuk berbulan madu tu- Kerana saya pandang mereka seperti ibu saya, walaupun saya tidak sekuat mereka.

Bantu kita
Doa kita
Mungkin tanpa suara
Tapi ada...
Malam ni jom kita baca Al-Kahfi. Kalau tak habis, kita sambung esok, ya~
Ingatkan saya kalau saya lupa.

Salam sayang,
Dhiya

No comments