Rutin yang Dirindui


Bismillah...

Accuweather saya masih setia memaparkan ramalan cuaca di Korea.

Pagi ini saya lihat, salji sedang turun di Daejeon. Saya pun terus menghantar email kepada pensyarah saya di sana. Memang benar. Kata pensyarah saya, - Saya pasti gembira kalau berada di sana sekarang.
Iayalah. Anak kampung, duduk ceruk desa di negara yang bukan empat musim, memanglah jakun dengan salji~
Saya masih ingat, setiap hari sebaik bangun tidur saya akan lihat ramalan cuaca pada hari tersebut. Accuwether memang sudah tahu tugasnya secara automatik. Iayah...Cuaca di sana bukan macam di Malaysia. Kalau cuaca cerah, tak semestinya suhu panas. Pernah je cuaca cerah ada matahari macam di Malaysia, tapi suhunya 3 darjah. Sebab tu perlu sangat tengok ramalan cuaca dan suhu.
Tambahan pula, orang kampung macam saya ni memang nak selalu dan setiap hari diisi dengan aktiviti. Duduk di rumah sahaja memang nampak loser dan nerd. (ops~)

Cerita hidup saya di Korea masih belum habis. Harap-harap taklah sampai setahun review pasal Korea ni. I owe the whole thing in there. Rasa nak cerita setiap saat kisah di sana.Walau sekejap, tapi sangat memberi inspirasi dan mengajar erti hidup berdikari.

Banyak.
Banyak sangat rutin di sana yang sedang saya rindui.

Salam sayang,
Dhiya Dahlia

No comments