Renew Lesen di Harijadi


Bismillah...

Maaflah.

Entri ni dah menapai dalam draf. Hari jadi pun dah seminggu berlalu. Bukan main sibik lagi kononnya :p

Saya teruja nak tukar lesen baru ni sejak mula nampak lesen abah. Waaah. Nampak smart  gituuu...Tak adalah laminated macam kad pelajar zaman sekolah menengah je :P

Memandangkan JPJ sekarang ni dah memperkenalkan sistem pembaharuan lesen yang mengikut tarikh lahir, jadi saya hanya berpeluang menukar lesen pada ulangtahun kelahiran saya baru-baru ini. Bagus juga JPJ buat macamtu. Rasanya tak ada lagi masalah terlupa sebab orang zaman sekarang tak akan lupa hari jadi siap ghairah dengan sambutan segala. Kalau lupa juga yang lesen expire on birthday dan lupa nak renew lesen tu, memaaaaaaaang lah~

Datang JPJ, ambil nombor dan buat bayaran. RM30 untuk setahun. Mudah sangat. Resit pun ready printed. Cepat! Lesen lama mereka tak ambil pun. Mereka akan gunting sedikit di bahagian bucu dan akan pulang balik. Boleh masuk album untuk kenangan 40 tahun akan datang.
Tak perlu bawa gambar ukuran pasport. Gambar lesen akan di extract dari kad pengenalan. Tapi saya tak pastilah kalau boleh request untuk tak guna gambar kad pengenalan (kotla gambar kad pengenalan tak gwiyomi kan). Di JPJ yang saya buat lesen ni, ada ruang untuk ambil gambar. Mungkin boleh kut~
Kakak-kakak dan abang-abang yang masih belum memperbaharui lesen anda, walaupun harijadi anda sudah sebulan berlalu- Cepat-cepatlah ke JPJ berhampiran.

Salam sayang,
Dhiya

No comments