Random Rants


Bismillah

Kerja aku ok sekarang. Aku dapat portfolio baru lepas 2 bulan maternity leave haritu. From supplement products, aku sekarang more to device dan AI. Haaa sekarang aku rasa adalah kena mengena sikit dengan bidang yang aku belajar. Barulah rasa berguna sikit. Hahahahhaha!

Nuha dah boleh meniarap. Lepastu dah boleh melonjak-lonjak macam ulat beluncas. Aku suspect esok lusa dia boleh merangkak. Hahahahha! Alhamdulillah Nuha membesar dengan baik. Cuma kadang-kadang aku rasa aku belum jadi amak yang baik. Aku sibuk bekerja. Malam dah penat padahal malam jelah aku ada untuk dia.
Bila sentuh bab ni, aku mulalah emo. Orang tak tahu apa yang terbuku dalam hati aku. Orang tak tahu apa perasaan tiap-tiap pagi angkat anak yang masih tidur dan hantar ke rumah pengasuh. Betapa aku nak sangat duduk di rumah, jadi WAHM, dan boleh tengok anak depan mata. Ideal condition, huh! Tapi realitinya, hanya aku yang tahu.

Suami aku Alhamdulillah doing ok. He's very helpful and very supportive. Cuma dia baru bagitahu aku, dia dapat projek baru- Audit project. Bila dengar audit je, aku down kejap. Aku tau tu rezeki dia, rezeki kami. Tapi yang tak tahannya, suami aku akan kena travel to the whole Malaysia back to back. Kami pernah melaluinya awal tahun lepas, masa tu Nuha belum ada. Aku memang uruskan diri aku sendiri. Dia sangat sibuk sampai balik lewat pagi. Kesian kat dia, kesian kat aku jugak. 
Tapi takpelah. Aku yakin Allah sedang murahkan rezeki kami. Doakan je semoga kami sekeluarga kuat dan sabar. 

Travel? 2018 menyaksikan kami tak ada perancangan khusus untuk bercuti. Percutian kami ke Krabi pada bulan Januari pun sebenarnya dirancang pada tahun 2017, masa tu aku belum mengandung. Insya Allah lepas suami aku selesai audit tu, kita pergi lah ke mana-mana. Masa tu pun Nuha dah besar sikit. Harapnya kita bertiga boleh pakai sedondon di tepi pantai nanti. Kahkahkah!

Towards end of the year ni, aku macam banyak lah juga kerja nak diselesaikan. Awal bulan 12 nanti bos nak buat alignment meeting sebelum semua team dia (sales and marketing) fly bercuti. FYI, kat sini memang biasa sangat staf ambil cuti panjang hujung tahun untuk habiskan cuti setelah setahun berpenat lelah bekerja. Aku tak macam tu. Aku imbangkan cuti aku throughout of the year. Aku ada keluarga untuk diberi perhatian. Tapi masih, baki cuti aku masih ada 9 hari, 4 hari kena guna dan 5 hari bawa ke tahun hadapan. 

Too many thing to think. Tapi overthinking buat aku nampak tua. Hhahahahaha! So banyak benda aku take it easy (mana yang boleh la). But still, aku susun hidup aku elok-elok, tak serabut supaya hati aku senang. Alhamdulillah, aku tenang sekarang. Batu api, mohon menjauh dari aku.

Salam sayang,
Dhiya
Lama tak bebel

No comments