Mesin basuh rosak? Cuba cari alat ganti ni


Entri cepat dan padat.

Haritu mesin basuh kat rumah ni pernah rosak. Rosak macam mana? Lantai belah bawah dalam mesin tu tak berpusing. Jadi dia tak boleh membasuh. Kalau letak kain, air boleh masuk dan bunyi berderu tu ada. Cuma tak berpusing.
Aku dah mula tertekan dan dalam masa yang sama berfikir 'ada can aku mintak washer dengan dryer ni!' Tapi ternyata suami aku lebih bagus dari aku. Dia buka habis mesin tu untuk cari kat mana faulty nya. 
Esoknya dia bagi duit kat aku dan suruh aku beli something yang namanya PULSATOR dari Shopee. Macam tahu-tahu je aku suka membeli belah di Shopee. 

Ya, nama 'lantai belah bawah dalam mesin' tu adalah PULSATOR. Orang perempuan memang complicated. Tengok orang lelaki. Tak banyak cakap, tapi sekali yang keluar dari mulut dia; PULSATOR tu tepat, jitu, benar.
Aku pun order lah dari satu seller di Shopee ni. Kalau nak tahu, taip je PULSATOR- Berderet keluar gambar lantai belah bawah dalam mesin tu dan pilihlah ikut model mesin basuh korang sendiri. Mula-mula aku takut juga nak beli sebab tak ada feedback dari pembeli sangat pun. Tapi bila aku fikir-fikir balik, memanglah tak ada feedback sangat. Orang bukan beli ni macam beli baju kan?



Apabila terima, suami aku terus gantikan pulsator lama dengan yang baru. Hasilnya taraaaaaaaaaaaaaa! Musnah terus harapan aku untuk dapat washer dengan dryer sebagai hadiah beranakkan Nuha. Hahahahhaha!

So korang, kalau mesin basuh tak berpusing- Jangan cakap rosak. Suruh suami korang beli pulsator tu dan gantikan. 
All the best!

Dhiya

1 comment