Jumaat


Sejak bujang sampai la dah berkahwin, saya memang seronok dengan Jumaat ni. Tak ada sebab yang signifikan sangat melainkan sebab esoknya adalah Sabtu~! Itu saja :)

Weekend ini mungkin biasa-biasa saja. Tapi weekend depan mungkin agak sibuk dan huru-hara sebab kami akan ke Melaka untuk family day company suami saya. Saya tahu yang mereka ni dah jadi macam satu keluarga dan senang masuk dalam semua cerita.

Masa mula-mula kahwin dulu, saya dibawa untuk hari keluarga mereka buat kali pertama- Tapi dia punya penerimaan tu dah macam kenal lama. Kami boleh bergelak ketawa dan mengusik antara satu sama lain macam saudara. SE suami saya pula dah macam abang-abang, jadi dia selalu ada memberi nasihat dan bantuan

Eh tercerita benda yang belum jadi lagi~
Tiap kali Jumaat sekarang ni, mulalah melentok ajak makan luar sebab malas memasak. Tapi suami saya lagi pandai. Dia selalu bawa balik nasi beriyani atau nasi daging dan makanlah kami makanan luar tapi di rumah. Hahahah.
Saya akui yang sejak berkahwin, kami dah jarang sangat makan di luar sebab suami saya lebih selesa berada di rumah. Cuma kadang-kadang adalah sekali sekala dia buat kejutan bawa saya tengok wayang dan makan di luar sebagai reward untuk diri masing-masing.

Saya masih tak boleh terima macam mana nak utilize hanya dua hari untuk keluarga sedangkan hari-hari lain kita ni teruk sangat bekerja. Saya sangat kagum dengan pasangan muda yang sudah ada anak dan dalam masa yang sama tertekan dengan tuntutan kerja. Kalian memang hebat sangat! Saya rasa masih tak bersedia dan tak layak untuk semua tu.

Kadang-kadang Sabtu dan Ahad kami hanya memilih untuk memerap di rumah supaya kami dapat appreciate me-time masing-masing. Suami saya dengan tool box nya. Kadang-kadang tengok tv walaupun cerita kartun yang entah apa-apa. Saya pula menatap buku sambil bermalas-malasan di depan tv. Hanya itu saja masa yang kami ada sebab hari-hari minggu kami penuh dengan komitmen masing-masing.

Sebab itulah saya sangat suka setiap kali hujung minggu menjelma. Begitulah selayaknya dan semestinya rakan-rakan saya yang sudah ada anak, mesti banyak perkara yang hendak dibuat bersama :) Saya doakan hujung minggu kita semua terguna dengan sebaik mungkin dan jangan sia-siakan waktu bersama keluarga.

Jumaat
Salam hujung minggu~!


1 comment

  1. salam saya pun excited bila jumaat datang :)
    singgah dari blog kak mia.
    http://cahayakehalusankelembutan.blogspot.my

    ReplyDelete