Sooo Me~!

Waktu belajar dulu, saya adalah antara spesies yang suka menunggu minit-minit akhir dalam menyiapkan tugasan. Adik-adik universiti, sila jangan contohi akak. 
Satu yang saya disiplinkan diri dalam menyiapkan tugasan adalah; walaupun saya jenis yang kaki last minute, saya tidak pernah cari bahan rujukan di akhir waktu malah saya akan khaskan sehari atau dua hari suntuk untuk penyediaan bahan.
Paling saya 'kagum' dengan diri sendiri, saya boleh duduk dan fokus dengan tugasan last minute itu sehari suntuk demi menghasilkan tugasan yang sempurna dan berkualiti.
Maksud sempurna dan berkualiti: Tidak plagiat, rephrase, dan references yang tepat. (Jangan ingat tesis saja kena unik. Assignment biasa pun kenalah perfect~!)
Sekarang sudah berkahwin- Saya paling selalu last minute dalam hal mengemas beg untuk balik kampung atau travel. Kadang-kadang suami saya bising juga. Paling sampai hati, dia pernah buli saya.

Dia: D, esok kita gerak lepas abang balik kerja. Dalam pukul 6 macam tu.
Saya: Okay (flip hair sambil dalam hati cakap, ok kemas beg esok pun masih sempat)

Esoknya, jam 3 petang

Dia: D, abang ada meeting kat Bangi. Siap-siap, tunggu kat bawah. Ikut sekali pergi meeting sebab lepas meeting kita terus gerak

Meributlah saya. Nasib baik memang sudah cuti.

Moral: Janganlah suka buat kerja di hujung waktu. Takut tak sempurna, takut penat, takut kelam kabut.

Sedang perbaiki diri
Dhiya

No comments