Clever Girl


D, cepat! Meh duduk sini. Clever Girl dah mula ni!

Dia punya seronok tu bukan main lagi.

"Yang abang gembira sangat ni kenapa?"
"Saja"
"Baik cakap betul-betul"
"Betuuull...Abang suka-suka je. Bagus tajamkan general knowledge sambil kita boleh gelak tengok clown!"

"Who's the clown?"

Dia tak jawab. Matanya fokus menonton rancangan CG tu sambil berebut-rebut menjawab soalan yang diajukan pengacara
(Dan saya dah boleh agak apa yang dia maksudkan~)

Kami ada la tengok rancangan ni. Itu pun sambil lipat kainlah, sambil makan malamlah..
Tapi first impression saya like..."No waayyyy~!" 
(dalam hati jerit this is not a real clever girl la oi!!!)

Sejujurnya kami tonton CG ni just for fun. Say dapat gelak bila kau jawab betul, tapi dia jawab salah. Hahahah! Nothing to impress and nothing to proud of. The definition of CLEVER is too general. Dan paling boleh dipersoalkan, soalan-soalan yang diajukan tak melambangkan level CLEVER sangat apatah lagi dijawab dengan salah oleh girl yang dikatakan clever. (Oh teruknya aku punya komen hari ni

Come on...Tolong jangan ada CG musim kedua ok. Nanti anak saudara saya yang nak masuk darjah 3 tu pun akan minta nak masuk rancangan CG tu. Get what I mean?

Pihak produksi sepatutnya kena teliti semua aspek program ni. Konsep kuiz tu macam tak sesuai sebab nampak macam teka teki atau pop kuiz Paknil. Soalan-soalan kuiz mereka pula kenalah nampak lebih (LEBIH) intelek dan informatif. Mungkin masa ujibakat dulu: Ada ijazah [ok], ada rupa [ok], dia paling menyerlah [ok], dia paling banyak jawab soalan betul [ok]-- terus layak. Kalaulah nak masuk PTD semudah ini, alangkah baiknya! Saya dah 4 kali temuduga PTD pun masih gagal! Huuuu~

I pledge dah tak mahu tengok CG. Saya akan minta suami saya plug in hard disc dan tonton filem yang lebih menarik.

-----> Atau kan D...Abang rasa mereka patut buat rancangan untuk young Muslim married couple, lepas tu soalan berkisar tentang Aqidah, Fiqah dan lain-lain. Kalau kita tak boleh masuk pun, kita boleh duduk depan TV sambil cuba-cuba jawab soalan agama~!
Zasssss. Tertusuk dalam ke perdu jantung, bang!

TV3 tolong ambil pertimbangan cadangan suami saya tu.

Dhiya
Not clever

2 comments

  1. Aku n iqmal tgk sekali je sbb nk tgk ape yg dikatakan clever girl..dan jawapannya sgt mengecewakan..even bilangan warna kat bendera malaysia pun bagi jawapan yg salah, rasa sgt x patut...huhu

    ReplyDelete