Insiden Pesta Vincci: Bye Bye to Warehouse Sale yang...


Jumaat lepas kecoh sekejap satu Malaya sebab ada satu warehouse sale yang telah bikin wanita gila. Ironinya, rakyat Malaysia ni (tanpa mengira gender sebenarnya) memang agak sensitif kalau terdengar atau terbaca tentang SALE, DISKAUN, PESTA, JUALAN MURAH, YEAR END SALE, JUALAN GUDANG atau apa-apa yang memberi makna yang hampir dengannya. Yang sakit boleh jadi sihat, yang pokai pun boleh tiba-tiba jumpa duit bawah tikar.

Ok berbalik kepada cerita Pesta Vincci tu.
Saya memang ada la juga keinginan untuk ke sana. Kalau boleh nak pergi pada hari Jumaat sebab suami saya ada mesyuarat di sana. Tapi dia bilang pergi saja hari Sabtu. Dia boleh temankan. Saya pun tak ada isu sangat jadi OK kan saja.

Tengahari Jumaat tu, saya dapat satu info mengatakan ada kekecohan di warehouse sale tu sebab terlalu ramai orang sampai wanita-wanita ayu yang pada mulanya ke situ untuk membeli kasut; telah bertukar menjadi musang apabila ada yang memanjat-manjat tembok dan menggoncang-goncang pagar.
Uish.
Ini lagi ganas dari Perhimpunan Kuning atau Merah.

Saya hantar info tu kepada suami
"D tak maulah pergi Pesta Vincci tu esok"
"Eh...kenapa? Nak pergi hari ni juga ke? Abang dah balik ofis. Esok kan senang~"
"Tak mau. Esok ke, lusa ke...Tak mau pergi sebab......blablabla (mulalah aku membebel panjang jadi wartawan melaporkan kejadian)
"Tak menyesal?"
"Tak"


















 Deep inside, saya rasa saya dah buat keputusan yang tepat dengan akur pada rancangan suami. Kalau ikutkan keras kepala saya tu, memang saya akan ikut bersiap dan bergerak ke Shah Alam bersama suami pagi Jumaat tu.
Sudahlah saya ni agak susah mencari kasut. Jadi jualan murah sebegitu memanglah sangat saya suka; bukan sebab design sangat, tetapi saya suka sebab ada banyak pilihan dan saya boleh pilih mana yang sesuai dan selesa.

Esoknya (Ahad), kami ke KLIA2 menghantar adik ipar saya ke Sabah. Kami lalu kedai Vincci KLIA2. Suami pandang saya sambil senyum-senyum.
"D, tu...Tengok tu. Kasut Vincci dua pasang RM69. Pergilah. Tak payah berebut-rebut~"

Saja la tu.

Jadi selepas ni katakan tidak kepada warehouse sale yang huru-hara macam tu. Memanglah pihak pengurusan pun tak sangka nak jadi macam tu kan. Tapi kita sebagai pelanggan pun dah boleh agak kalau jualan brand besar, tapi harga macam kedai terbalik. Mesti sesak, kan...
Lepas ni kita pergi warehouse sale untuk mak-mak dan baby-baby pulak. Hahahahahaha!

Dhiya

1 comment

  1. kami pun x jd pergi
    ada kawan pergi mmg depan matanyer org panjat tembok
    balik saja dgn tangan kosong
    orang punya ler ramai katanya.

    ReplyDelete